Hogy miért? Azért, mert a folyamatosan növekvő költségek miatt egyre fontosabb szempont számukra az ömlesztett építőipari alapanyagot vagy készbetont szállító járművek teherbírása. Az új építőipari Axorok ennek megfelelően maximális teherbírásra és jellemzően utcai használatra lettek tervezve. A teherautó változat például akár 450 kilogrammal nagyobb terhet képes szállítani, mint egy hasonló teljesítményű Actros, amely jelentős vonóerővel és rakodótérfogattal rendelkezik, továbbá nehéz terepen is fölényesen helyt áll. A betonkeverők esetében akár 250 kg is lehet a különbség.

Az új építőipari járművek 26 és 32 tonna megengedett össztömeggel, 6×4-es ill. 8×4-es hajtási kiosztással vásárolhatók meg. Valamennyit az OM 457 LA motor-család 12 liter hengerűrtartalmú, 260 kW (354 LE), 295 kW (401 LE) és 315 kW (428 LE) teljesítményű soros hathengeres hajtóművei mozgatják meggyőző dinamizmussal, mérsékelt fogyasztás mellett. Az Axor közúti áruszállító változataiban már számot adtak előnyös tulajdonságaikról ezek a motorok.

Sok apró intézkedés eredményeként nőtt a terhelhetőség

A Mercedes-Benz egy sor újdonsággal – köztük csökkentett tömegű első parabolarugókkal, ütésálló műanyagból készült lökhárítókkal és a szennyeződéstől tökéletesen védett tárcsafékkekkel – szabadított fel súlyt a hasznos teher számára. A 18 centiméterrel nagyobb hossza ellenére is igen kompakt építésű S-kabinban kabátoknak és csizmáknak egyaránt jut hely az ülések mögötti részen, a csökkentett magasságú motoralagút pedig szabadon átjárhatóvá teszi a belsejét. Végül, de nem utolsósorban a balkormányos változatokon alkalmazott elülső levegőbeszívás és a négytengelyű modelleknél a második és a harmadik tengely közé beépített kipufodódob is hozzájárul ahhoz, hogy egyetlen gramm súlyfelesleg se legyen az Axorokon.

Premier az amszterdami RAI-n

Az új építőipari járművek további műszaki különlegességei között említendő a folyamatos fojtásnál 50 százalékkal job hatásfokú opcionális turbófék, amely amellett, hogy kíméli az üzemi fékeket, mindössze 20 kilogramm tömegű, továbbá a feláras Telligent-váltó. Ugyancsak az extrafelszerelések kínálatában szerepel az éjszakai közlekedés biztonságát fokozó xenonvilágítás. Az Axor új teherautó és betonkeverő változatai a 2005. október 14. és 22. között megrendezendő Amszerdami Haszonjármű Kiállításon fognak bemutatkozni a nagyközönségnek. A 260 kW-ot (354 LE-t) meghaladó teljesítményű, speciális rendeltetésű Axorok hatásosan kiegészítik a Mercedes-Benz építőipari járműveinek kínálatát, amelynek az univerzális Actros és a mobilis Atego is része.