Azon kevés tesztvezetés közé tartozik a nagyobb kapacitású akkumulátorral szerelt Nissan Leaf próbája, ahol szándékosan a reggeli csúcsforgalomba vittek minket – nehezítő körülményként Budaörsről indultunk reggel 9-kor, és az M1/M7 bevezetőn keresztül vezetett utunk.

Kivesézve az elektromos autó. Fotó:Lővei Gergely Kivesézve az elektromos autó. Fotó:Lővei Gergely

Rögtön a sűrűjébe csöppentünk a városi forgalomnak, zsúfolásig tömött, lépésben araszoló kocsisorok, a szűkített és elterelt sávok között öngyilkosan manőverező robogósok – az irányjelző már meghaladja a szellemi képességeiket, volt, amelyik az indexelő és sávot váltó autót arról kerülte, amerre az egyébként ment. Később már csak a szintén öngyilkosjelölt, egyirányú utcában menetiránnyal szemben kerekező biciklissel kellett csak megküzdenünk, szóval semmi különös nem történt, csak a megszokott…

Villámtöltő a Nissan-kereskedésben - márciusig még többet telepítenek hazánkban Villámtöltő a Nissan-kereskedésben – márciusig még többet telepítenek hazánkban

Szóval zajlik az élet Budapesten, mi pedig nem eregetünk káros kipufogógázokat a városi levegőbe, pár tíz kilométerrel távolabb távozik a hőerőmű kéményéből a légkörbe a káros anyag, illetve Pakson hasítják az atomot, amelynek égésterméke még pár százezer évig fejtörést okoz majd az emberiségnek. Szóval a legújabb Nissan Leafben ülünk, amelynél az a nagy újdonság, hogy 24 helyett immár 30 kWh kapacitású az akkumulátora – a két magasabb felszereltségnél 530 000 Ft a felára ennek. Arról nem nagyon tudunk a rövid budapesti kör után nyilatkozni, hogy a gyakorlatban ez mennyivel nagyobb hatótávolságot tesz lehetővé, hiszen rövid volt a kör.

Budapest és Pest megye a hatótávolsága a Nissan Leaf legújabb változatának Budapest és Pest megye a hatótávolsága a Nissan Leaf legújabb változatának

Nem lineáris a fogyás sem, induláskor 150 km-es hatótávolságot jelzett a kijelző, ami rögtön az indulást követően lecsökkent 145-re. Aztán rájöttünk, hogy egy mókamester +30 fokra állította a fűtést, és amint visszavettünk a melegből, helyreállt a rend. A dugóban araszoláskor minimális az üzemanyag (elektromos energia) fogyasztás, lassításkor még vissza is termelünk egy keveset, így nem csoda, hogy indulás után 30 kilométerrel még mindig 147 km-es hatótávolságot jelzett a számítógép. Igazából a régi Leafnél is a vége felé kezdett veszedelmes gyorsasággal csökkenni a hatótávolság, a rövid budapesti kör épp csak arra volt elég, hogy élvezzük a nyomatékos és csendes villanymotor előnyeit.

Több mint 300 km/h-val megy ez a villanyautó - de van egy benzinmotor is fedélzetén áramot fejleszteni Több mint 300 km/h-val megy ez a villanyautó – de van egy benzinmotor is fedélzetén áramot fejleszteni

A világ első, nagy sorozatban gyártott elektromos autója még 5 évvel a bemutatását követően is szokatlan látvány az útjainkon, hivatalosan az európai gyártás 2013-as beindítását követően vásárolható meg hazánkban. A mostani megújulás mintegy 300 000 Ft-os áremelkedést hozott, és az immár három felszereltség közül lehet választani. Szűk tízmillió Ft a belépő, a hatótávolság kevesebb, mint 200 kilométer, az Acenta és Tekna szinteken lehet extraként megvenni a nagyobb akkumulátort, amivel már 250 km a NEDC-ciklus szerinti hatótáv. A két magasabb szinthez jár a NissanConnect EV fejegység, amely alkalmazás segítségével az autó távoli ellenőrzését is lehetővé teszi – a járműkövetés funkciót nem féltékeny feleségek, hanem a flottaüzemeltetők miatt találták ki, 90 százalék fölött van a céges vásárlók aránya a Leafnél.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!