A Tiidát követően nagyon vágytak már a Nissan vásárlók egy hagyományos, ötajtós kompaktra, és végül a gyár is behódolt, és a nemzetközi szinten immár bő két éve megvásárolható modelljét számunkra is hozzáférhetővé tette. Annyi az újdonság, hogy az orr megjelenését a Qashqai sikermodellhez tették hasonlatossá, vagy ahogy azt megfogalmazták: „sportos beütést kapott a Qashqai”.

Jól lehet terelgetni a Pulsart Jól lehet terelgetni a Pulsart

Lehet, hogy hatalmas az utastér, de a Tiidához képest mégis visszalépés történt, hiszen egyszerű, osztott támlájú hátsó ülést találunk csak a Pulsar-ban, míg az elődben sínen lehetett tologatni az állítható támlájú hátsó ülést. Most alapból nagy a lábtér, korábban választhatott a kedves ügyfél, hogy az utasainak, vagy épp a csomagjainak kedvez. A 4,4 méter hosszú karosszériában egyébként egy alaphelyzetben 385 literes csomagteret is elhelyeztek, a támladöntést követően 1395 literes a raktér.

Élénk és csendes az 1,2-es turbómotor Élénk és csendes az 1,2-es turbómotor

Nem kategóriájának abszolút értelemben legolcsóbb autójának ígéri a Nissan az új kompaktot, hanem azt mondja, ha a vetélytársakat azonos szintre hozzuk – már ha ez egyáltalán lehetséges, több vetélytársnál nincsenek olyan vezetési segédek, ami a Biztonsági Pajzsban benne foglaltatnak -, akkor a Pulsar lesz a legjobb ajánlat. Azt is érdemes figyelembe venni a vételár megítélésekor, hogy nincs klasszikus alapmotor, hiszen egyedüli benzinesként az 1,2 literes, 115 lóerős turbós létezik, az egyedüli dízel az 1,5 literes, 110 lóerős erőforrás. Jövőre az 1,6 literes, 190 lóerős turbómotorral bővül a választék, de az csak elenyésző szerepet játszik majd a piacon. Ezek ismeretében a 3,99 millió Ft-os indulóár már nem is tűnik olyan vészesnek.

Gokartszerű a vezetési élmény - jól fordul, de feszes a rugózás Gokartszerű a vezetési élmény – jól fordul, de feszes a rugózás

Az ismerkedést a benzines autóval kezdtük, és hamar fellelkesültünk kollégámmal. Fürgén veszi a fordulatot a motor, nyomatéka is van bőven, kezesen lehet terelgetni a mátrai szerpentineken a kocsit, és felettébb csendes még autópályatempónál is. Egyedül hátulról hallatszik halkan némi menetzaj, egyébként normál hangerővel lehet beszélgetni az utastérben. Ehhez képest pedig csalódást okozott a dízel. A borzasztó kerregés mellett itt bizony gyakran belefutottunk a turbólyukba, és bizony itt állandó útitárs volt a gördülési zaj. Fura, mindkét autón egyforma márkájú nyári abroncsok voltak, a benzinesen 16 colos, a dízelen 17 colos felnire szerelve. Szóval egy rövid autózást követően a benzines Pulsart nyugodt szívvel tudom ajánlani, a dízelre vágyók pedig biztos ami biztos alapon vigyék el legalább egy próbakörre a benzinest is. Csalódni nem fognak.

Csütörtökön lesz hivatalos a PUlsar Nismo, addig is itt az első hivatalos ábrázolása Csütörtökön lesz hivatalos a PUlsar Nismo, addig is itt az első hivatalos ábrázolása

Ha netán még többre vágynak, akkor holnap, a Párizsi Autószalonon hivatalosan is leleplezik majd a Nissan Pulsar Nismo-t, amelyről egyelőre csak egy hivatalos, de nem teljesen szándékosan nyilvánosságot látott fényképünk van. A 30 éves születésnapját ünneplő Nismo részleg egyik csoportképén fedezhető fel a hivatalosan még be sem mutatott forró ferdehátú változat.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!