Sportosabbá tette a motorokat, a hajtásláncot és a futóművet, így most még dinamikusabb vezetési élményt nyújt, és méltóképpen folytatja az „SL-mítoszt” a kivételes roadster. Új V6-os és V8-as, valamint kibővített teljesítményű V12-es motorja révén még fölényesebb menetteljesítményekkel rendelkezik, mint korábban.

A második generációs Active Body Control futóműnek és a közvetlenebb áttételezésű kormányműnek köszönhetően érezhetően sportosabbá vált az SL, de megtartotta híresen magas szintű utazókényelmét. Új kialakítású orra, hátsó lámpái és könnyűfém felnijei hatására már álló helyzetben is sokkal lendületesebb benyomást kelt, mint azelőtt. Utasterét felfrissített berendezés, gondosan kiválasztott anyagok és új színek teszik még vonzóbbá. Hatásosan illeszkednek a belső tér sportos összképéhez az opcionális 7G-TRONIC Sport csomag váltóvezérlő evezőkarjai.

A 285 kW/388 LE teljesítményű és 530 Nm maximális forgatónyomatékú V8-as motorral szerelt SL 500 messzemenően teljesíti az erős sportkocsikkal szemben támasztott magas szintű elvárásokat. 5,5 literes nyolchengeres hajtóműve kategóriája egyik legjelentőseb képviselője. Segítségével mindössze 5,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra a roadster (előző modell: 6,2 másodperc), és 26 százalékkal nagyobb teljesítménye dacára is megközelítőleg annyit − 12,2 litert (NEFZ-átlag) − fogyaszt, mint az előző változat. Az SL 350 200 kW-os/ 272 LE-s V6-os motorja is új fejlesztés. Közel 11 százalékkal nagyobb teljesítményű, mint

az eddigiekben alkalmazott hathengeres erőforrás, mégis több mint egy literrel kevesebb, 10,3 liter üzemanyagot igényel (NEFZ-átlag). Az SL 350 6,6 másodperc alatt, azaz fél másodperccel hamarabb gyorsul fel 100 km/h-ra, mint elődje. A hajtóműpaletta csúcsán az SL 600 V12-es biturbó motorja áll. Ennek teljesítményét 380 kW-ra/517 LE-re, maximális forgatónyomatékát 830 Nm-re növelte a Mercedes-Benz. Az új erőre kapott csúcsmodell 4,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet (előző generáció: 4,7 másodperc).

Mindhárom modellváltozat új kipufogórendszert kapott: tudatosan megtervezett, erőt sugárzó hangjuk páratlanul élvezetessé teszi az autózást, ugyanakkor nagyobb távolságok megtételekor sem fárasztja a vezetőt. A V6-os és V8-as motorral szerelt SL-ek gyárilag hétfokozatú 7G-TRONIC automata váltóval készülnek. Az opcionálisan rendelhető 7G-TRONIC Sport váltó kézi üzemmódban (M-program) 30 százalékkal gyorsabban kapcsol, és a Forma-1-es versenyautók mintájára a váltó kormányról történő vezérlésének lehetőségét kínálja a vezetőnek.

A Mercedes-Benz tovább tökéletesítette az autótechnika mérföldkövének számító Active Body Control futóművet (az SL 500 és az SL 600 esetében alapfelszerelés). A fejlesztés eredményeként akár 60 százalékkal kisebb mozgás jellemzi a karosszát dinamikus haladás közben. Ebből adódóan nemcsak páratlanul menetaktív, hanem egyúttal rendkívül kényelmes autó is az SL. Az SL 350 modellváltozathoz külön rendelhető az Active Body Control futómű. Új beállítású kormányművének köszönhetően ráadásul most még könnyebben és pontosabban irányítható a stuttgarti roadster.

Finoman átrajzolt külsejével teljességgel megfelel a jövő kihívásainak az új SL. Három légbeömlő nyílással és krómszegélyű ködfényszórókkal ellátott, korábbinál csúcsosabb új első lökhárítója erőt sugároz, és szélesebbnek láttatja a karosszériát. Kiválóan illik hozzá a szintén megújult, három osztóbordával és krómozott betétekkel ellátott, matt ezüst hűtőmaszk. Oldalról a dinamikus formájú új könnyűfém felnik fokozzák a roadster sportos látványértékét. Szintén újak a hátsó lámpatestek: horizontális osztásuknak és piros-fehér színű, áttetsző fedőüvegüknek köszönhetően ezek is hatásosan kiemelik a széles karosszériát. Az új részletek szervesen illeszkednek az SL több díjjal is jutalmazott esztétikus formavilágába, amely az egyszerre izgalmas és elegáns vonalvezetésnek köszönheti egyedülálló mivoltát.

Az utasteret is felfrissítette a Mercedes-Benz. Munkája eredményeként még hatásosabban ötvöződik az új SL-ben a márka autóira jellemző kényelem és kompromisszumot mellőző sportosság – többek között a még puhább bőrkárpitok, az új színek, a Mercedes-Benz logóval ellátott fém küszöbborítások és az érdesített felületű alumínium díszítőelemek hatására. A klasszikus kronométer-kivitelű főműszerek fölött átívelő, kettős öltésekkel szegélyezett árnyékolóívek, az új digitális óra és a szellőzőnyílás takaróeleme, valamint a Vario-tető működtetésére szolgáló alumínium hatású gombok látványa és tapintása egyaránt felettébb meggyőző.

A kétüléses SL pillanatok alatt képes átalakulni kupéból kabrióvá és fordítva. Mindössze 16 másodperc alatt nyílik ki és csukódik vissza a szekcionált fém tető, amely opcionálisan üvegből is kérhető Ugyancsak külön rendelhető az új SL-hez a távirányítású csomagtérfedél, amely elektromos mozgatásának köszönhetően nagyban megkönnyíti a csomagtartó használatát. Az SL alapfelszereltségének része a kivehető csomagtakaró elem, eltávolításával további 22 literrel bővül az eredetileg rendelkezésre álló 339 literes rakodótérfogat – ez eleve több, mint a kategória bármely másik képviselőjénél. A néhány mozdulattal kiszerelhető takarás híján nemcsak tágasabb, hanem egyúttal jobban rakodható és hasznosítható is a csomagtartó.

Az új generáció a Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét. A modellfrissítésen átesett Mercedes-Benz SL 2006 februárjától rendelhető Magyarországon is.