Fotó: Miklós-Illés Kálmán

Szabadidő-autóként született újjá a Toyota Aygo, a jövevény hossza 235, a szélessége 125, míg a magassága 50 mm-rel gyarapodott, vagyis a Yaris vásárlóközönségét is célkeresztbe veheti. A modell gyorsan a tudtunkra adja, hogy elsősorban a fiatal vevőkörnek szól, a formák, az akár kéttónusú fényezés és a nyitható vászontető is trendi. A jelentős hossznövekedés ellenére a hátsó tér helykínálata valahol a minik és kisautók közé helyezi az Aygo X-et, de a vezetőülésből kifejezetten szellősnek érződik a belső, ami nagyrészt a meredek A-oszlopoknak és a viszonylag nagy üvegfelületeknek köszönhető.

A motorválaszték nem fogja zavarba ejteni a kuncsaftokat, ugyanis a modellt kizárólag az 1,0 literes, 3 hengeres szívó benzines 72 lóerős változatával kínálják. Bár a menetteljesítmények az adatok alapján visszafogottak (0-100 km/óra: 15,6 másodperc, végsebesség 156 km/óra), a takarékosság terén kiemelkedő az újdonság, hiszen mindenféle elektrifikáció nélkül hozza a 4,7 l/100 km-es WLTP-átlagot, illetve a 107 g/km-es CO2-kibocsátási értéket. A mindössze 940 kg-os modell alapára 4 590 000 Ft, a fokozatmentes automatikus sebességváltóért további 600 000 Ft-ot kérnek – a CVT-s változat átlagfogyasztása 0,2 literrel magasabb. Az Active alapmodell felszereltsége többek között LED-es nappali fényt, manuális légkondicionálót, 7 colos érintőképernyőt, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert és táblafelismerőt is tartalmaz, míg a 200 000 Ft-os pluszt jelentő Comfort szint bőrbevonatú kormánnyal és sebességváltógombbal, tolatókamerával és magasságában állítható vezetőüléssel múlja felül az alapot. A személyre szabhatóság jegyében komplett dekormatrica csomag rendelhető, a műértő fülek pedig a JBL hifinek örülhetnek, amelynél 20 centis mélynyomót építenek a csomagtérbe.