19,5 centivel hosszabb karosszériája a korábbinál tágasabb utasteret és nagyobb csomagtartót rejt. A poggyásztér 70 literrel bővült elődjéhez képest, szabvány szerint 220, tetőig rakva 340 literre bővült a befogadóképessége. Megerősödtek a motorok is, az 1,0 literes, háromhengeres motor, mely ötfokozatú, robotizált Getrag váltóhoz kapcsolódik, immár 61, 71 és 84 lóerős teljesítményszintekkel kapható, míg a dízelmotor 10%-kal, 45 lóerősre erősödött. A benzines modellek 145 km/órás végsebessége tízzel múlja felül az előd menetteljesítményét. A dízelmotor kb. 3,5 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren, és a benzines verziók is beérik 5,0 liter körüli üzemanyaggal. Még ennél is nagyjából 13%-kal takarékosabb lehet a 71 lovas verzió indítógenerátorral felszerelt változata, mely különösen városban hasznos, ahol a motor automatikusan lekapcsol megállásánál, a gázpedál érintésére pedig újraindul.

Tekintve, hogy 2008-tól a tengerentúlon is megkezdik a törpe forgalmazását, az NHTSA előírásainak megfelelően át kellett alakítani a műszerfal utas előtti kialakítását: a korábbi S alakú ívet egy egyenes elem váltotta fel. A frontlégzsákok mellé új, fejet és felsőtestet védő oldallégzsákok rendelhetők, melyek oldalirányú ütközéseknél óvják az utasokat. A második generáció elődjéhez hasonlóan Pure, Pulse és Passion felszereltségekben lesz elérhető, jövő év őszén pedig megjelenik az exkluzív Brabus változat. Továbbra is az alapfelszerelésbe tartoznak az első légzsákok, az övfeszítővel és erőhatárolóval ellátott biztonsági övek, az ABS, az ESP és az integrált fékasszisztens, valamint a merev Tridion biztonsági cella. Az extrák listáján többek között oldallégzsákok, klíma, elektromos szervokormány, bőrülések, Isofix-horgok és csúcsminőségű audiorendszer is található.