Tökéletes példa a formatervezés hatására a Peugeot 408-as, hiszen egy jó kiállású szabadidő-kupét látunk magunk előtt, miközben maga az autó akkora, mint egy normál személyautó; márkán belül az előző generációs 508-as méretét hozza, de van a piacon egy aktuális vetélytársa is, hiszen szinte mm-re akkora, mint az 5 ajtós Škoda Octavia. Utóbbihoz hasonlóan a flotta- és a magánpiacot is szeretné kiszolgálni az újdonsággal a Peugeot, egészen pontosan remélik, hogy annyira megnyerő a forma és a tudás, hogy visszatérnek a magánvásárlók.

Éles peremekkel, nagy felületekkel frissítették a megjelenést, alapesetben vízszintes krómdíszek vannak a hűtőrácson, a GT modellnél függőleges, a karosszéria színére fényezett orrot használnak – alapáron jár a kék Obsession fényezés –, ehhez még az első ajtókon elhelyezett márkajelzés is jár, no meg a különleges, 20 colos felnik. Bent a már 9 millióban autóban megtalálható i-Cockpit elrendezést találjuk, annyi az újdonság például a testvérmodell 308-ashoz/508-ashoz képest, hogy pár centivel nagyobb a távolság a kormány és az ülőlap között, tehát nincs annyira az ember ölében a kormány, mint azoknál. A 308-as után itt is a virtuális gombsorral (a 10 colos központi érintőképernyő alatti második érintőképernyő) rendelkező fejegységet találjuk, ami modellfrissítések jóvoltából a következő 2 éven belül elterjed majd az egész kínálatban. Ennél az a nagy újdonság, hogy az alsó részre a gyakran használt menüpontokat vagy konkrét parancsokat (pl. adott telefonszám hívása) is rá lehet programozni.

A rövid, alig negyed órás próba során nem tudtam meg sokat az autóról, hiszen városi tempónál zajlott mindez, csendesen és finoman haladt a 130 lóerős benzines változat. Az viszont feltűnt, hogy milyen vastag a C oszlop, hiszen a kívülről ablakfelületnek látszó hátsó rész valójában tömör oszlop. Nagy és könnyen hozzáférhető a csomagtartó, a plug-in modellnél le kell majd mondani a csomagtér alatti rekeszről, hiszen azt elfoglalja majd a folyadékhűtésű, 12,4 kWh kapacitású akkumulátor és a töltőkábelnek is kell a hely.

Az első Peugeot 408-as ügyfélautók március elején érkeznek meg az országba, de a márkakereskedők már fogadják a megrendeléseket – a plug-in hibrid hajtás várhatóan 1-2 hónap késéssel érkezik –, az év vége felé lesz elérhető a 48V Hybrid jelzésű új öntöltő hibrid hajtás, 2024-ben jön az akkumulátoros-elektromos változat. Utóbbival kapcsolatban még nem mondanak számokat, mert a lehető legnagyobb akkumulátor-kapacitást akarják kínálni, de még nincs véglegesítve a telep mérete. A bevezetőár 1,2 literes, 130 lóerős benzinmotorral és 8 fokozatú automatikus váltóval, Allure felszereltséggel – ez a konkurenciánál a 2-3 szintnek megfelelően van extrázva – 13 990 000 Ft, és a Peugeot 408-ashoz már 7 év/150 000 km garanciát adnak.