Az autó formavilága minimális módosításon esett át – alapvető változtatás helyett még elegánsabbá és dinamikusabbá tették a formát. Módosult az első és hátsó lökhárító, a hűtőmaszk pedig szélesebb lett, mindeközben egyes verziók rácsmintáin apró, fényes pontok jelentek meg. Ez jót tett az összképnek, a fejlesztők és a marketingesek szándékainak megfelelően valóban elegánsabb, minőségibb megjelenést ad a Leonnak. Mostantól új színek is elérhetők, nevezetesen a „rejtélyes kék”, a „bohém lila” és a „vágyvörös”, amelyek az ugyancsak most debütáló Xcellence felszereltséggel együtt a prémiumvonalat erősítik.

Nagyobb központi monitor, indítógomb a váltókar előtt és immár elektromos rögzítőfék. A fejlesztés során a zajszigetelésen is javítottak
Nagyobb központi monitor, indítógomb a váltókar előtt és immár elektromos rögzítőfék. A fejlesztés során a zajszigetelésen is javítottak

Az Atecában bemutatkozott infotainment rendszer átköltözött a Leonba is, a csúcsfejegység esetében az eddigi 6,5 colos érintőképernyő képátlója 8 colra nőtt, ezzel együtt a hagyományos gombok száma kettőre redukálódott. A konszerntestvér VW Golfhoz hasonlóan itt is megjelent a gesztusvezérléses technológia. A fedélzeti rendszer mindkét nagy mobil platformot támogatja full link módban: az Apple hangvezérlés (Siri) funkcióját is integrálták, ami a volánon lévő gombbal aktiválható, ha azonban a telefonon bekapcsoljuk a „Hey Siri” menüt, akkor csak a hangunk segítségével indíthatunk el rengeteg funkciót, a telefonálástól kezdve a zenelejátszásig.

Az Xcellence csomag több krómot és nívósabb anyagokat vonultat fel
Az Xcellence csomag több krómot és nívósabb anyagokat vonultat fel

Az autó már kulcs nélkül is nyitható és indítható (KESSY), a motorindító gomb a pulzálva világító foglalattal együtt a középkonzolon kapott helyet, ahol az elektromos kézifék is. Többféle, vezetést segítő megoldás is elérhető, a torlódássegéd szabályozza a sebességet, tartja a sávot és a követési távolságot, a koccanásgátló pedig már a gyalogosokat is felismeri. Ezenkívül közlekedésitábla-felismerés is segít, valamint a piros lámpánál leálló motor automatikusan „feléled”, ha az előttünk álló autó elindul, ami hasznos lehet, ha figyelmünket eltereli valami.

Kitüntetett szerepben az ST, avagy a kombi Leon. Csak ebből lesz összkerekes Cupra, és az emelt hasmagasságú Xperience is csak ilyen kasztnival létezik
Kitüntetett szerepben az ST, avagy a kombi Leon. Csak ebből lesz összkerekes Cupra, és az emelt hasmagasságú Xperience is csak ilyen kasztnival létezik

A motorkínálatban az eddig megszokottak egy újdonsággal és egy „vitaminkúrás” egységgel egészültek ki. Friss tag a háromhengeres, 1,0 literes, turbós benzines, amely ugyanúgy 115 lóerőt tud, mint a 105 lóerőről felsrófolt 1.6 TDI. A kis lökettérfogatú benzines csendességével és vibrációmentes járásával hívja fel magára a figyelmet, átlagos forgalomban észre sem vesszük, hogy ilyen pici erőforrás hajt – a Leonra egyébként a sofőrbarát agilis irányíthatóság, a jó hatásfokú fékek és a korrekt „munkavégzés” jellemző.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!