A kétkamerás vezetőtámogató rendszer (DCBS) a sávokat, a járműveket és a gyalogosokat is figyeli

Ahogy azt már a márkától megszokhattuk, a megújulás során csupa célszerű változáson ment át az Ignis . Bár a formaterv eddig is karakteres volt, a Suzuki terepjárós hagyományait jobban hangsúlyozó, négylyukú hűtőráccsal és az ezüstszínű lökhárítóbetétekkel letisztultabb az összkép. Élénk színekkel bővült a kínálat, melyeket 200 000 Ft-ért fekete tetővel is lehet kombinálni. Belül a műszeregységet és a dekorációs lehetőségeket érintette a frissítés, miközben a hajtásláncot teljesen kicserélték.

Megújult műszeregységgel és kibővült színválasztékkal aktualizálták az utasteret

Az 1,2 literes szívómotor és a 12 voltos lágyhibrid párosítása maradt, de ezúttal nem a K12C, hanem a továbbfejlesztett K12D kódjelű benzineshez kapcsolták az indítógenerátort, amely 3 helyett már 10 Ah-s lítium-ion akkumulátorban tárolja a gördülés és fékezés során visszatáplált energiát. Az esetenként a hajtásba is besegítő rendszer a motor ideiglenes leállítását és újraindítását gyakorlatilag észrevétlenül végzi, és a korábbinál is hatékonyabban tehermentesíti az 1242 helyett 1197 köbcentis motort. A japán mérnökök a városi igénybevételre optimalizálták, a csúcsteljesítmény 90-ről 83 lóerőre, a csúcsnyomaték 120-ról 107 Nm-re csökkent, a gyakran használt tartományokban ennek ellenére élénkebben viselkedik, hiszen utóbbi 4400 helyett már 2800-as fordulattól rendelkezésre áll! Lehet, hogy 0-ról 100 km/órára 11,8 helyett 12,7 másodperc alatt gyorsul fel, a kis méretei ellenére tágas belsőt és változtatható méretű csomagteret felvonultató, jól manőverezhető Ignis elsősorban városban csillogtatja meg képességeit, ezért ez nem befolyásolja a használhatóságát. Annál fontosabb, hogy a frissítés előtti tesztautóban még kifogásolt, kissé akadós váltó helyett egy sokkal finomabban működő szerkezetet kapcsolgathattunk, és a feláras automatikus változat sem robotizált, hanem fokozatmentes (CVT) az új szériában. A szabadidő-autós karakterhez a műszaki hátteret biztosító, AllGrip fantázianéven kínált viszkokuplungos összkerékhajtás is az extralistán maradt. A 400 000 Ft-os rendszerhez továbbra is merevhidas hátsó futómű jár.

A korábbinál több energiát képes tárolni a 12 voltos lágyhibrid rendszer, és az 1,2 literes benzinmotort is továbbfejlesztették

Az alapfelszereltség szintenként néhány elemmel bővült, a szolgáltatáscsomagban az itthon egyedülállóan biztosított, 3+7 év Hybrid Pro garancia a legfontosabb újdonság, így mindent összevetve nem kiemelkedő a Japánból érkező Ignis nagyjából 500 000 Ft-os áremelkedése.

Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 12V
Összlökettérfogat: 1197 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 61 kW (83 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 107 Nm 2800/perc
Hossz./szél./mag.: 3700/1660/1605 mm
Tengelytáv: 2435 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1460/1470 mm
Fordulókör: 9,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 860/470 kg
Csomagtér: 204-1097 l
Üzemanyagtank: 32 l
Gyors. 0-100 km/h: 12,7 s
Max. sebesség: 165 km/h
Város/országút/vegyes: 5,1/4,4/5,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 114 g/km
A modell alapára: 3 945 000 Ft (5MT 2WD GL, kedvezményes ár)