A Linea orrkialakítása és a külső visszapillantó tükrök formája egyértelműen utal a Grande Puntóval való rokonságra, a lapított tetőív révén puttonya ellenére egészen dinamikus hatású. Az új szedán 4,56 méter hosszú, 1,73 méter széles, 1,5 méter magas, 2,6 méteres tengelytávja alapján pedig egész tágas utastérre számíthatunk. Az 500 literes poggyásztér is igen tisztességesnek ígérkezik, bár a gyártó közleménye inkább a belső tér méreteit dicséri.

A Lineát november 2-án mutatták be az Isztambuli Autószalonon, és ezt nemcsak az indokolta, hogy főleg ezen a környéken örvendenek nagy népszerűségnek a hasonló kivitelű limuzinok. Gyártani is itt fogják, a Fiat, a Tofas és a török Koc Holding által felállított vegyes vállalatnál. Kezdetben évente 60 ezer példányt gyártanak majd belőle, aztán az érdeklődéstől függően kerülhet sor a kapacitás bővítésére. A négyajtós modell előreláthatólag 2007 második felében kerül az európai kereskedésekbe.

Cégér nélkül?

Jóval izgalmasabbnak tűnik az – enyhén szólva – nem igazán sikeres Stilo után ismét Bravo néven kínált ferdehátú kompakt modell előzetese. Egy kifejezetten stílusos, szép vonalú autót mutatnak a közzétett gyári fotók. Az új Bravo 4,34 méter hosszú, 1,79 méter széles, 1,49 méter magas, tengelytávja pedig ugyanúgy 2,6 méter, mint a Linea esetében, így várhatóan ez is kényelmes beltérrel várja majd a kuncsaftokat. A nagyon szépen gömbölyített farrész alatt 400 liter marad a csomagoknak. Az autó hajtását 120 és 150 lóerősre hangolt 1,9 literes Multijet dízelekre, a 90 lovas 1,4-es benzinesre, továbbá utóbbi egység turbóval feltöltött, 120 és 150 lóerős, T-JET névre keresztelt  variációira bízták.

A Bravo különösen jól eltalált arányai és vonalai mellett az autó orrán található új embléma okozhat nagy meglepetést: a kék színű, koszorús Fiat-jelvénnyel szakítva az újdonságon már egy jóval egyszerűbb rajzolatú, ráadásul piros-fehér színben pompázó jelzés erősíti az új Bravo márkaidentitását.