Minden eddiginél izgalmasabb a Polo műszerfala. A középső szellőzők a kijelző alá kerültek

Forradalom helyett az óvatos evolúcióra szavazott a VW az új Polo tervezésekor, ami sem a márkát, sem az elmúlt évtized trendjét ismerve nem meglepő. A vadonatúj padlólemezt és a sok újdonságot tekintve akár többet is változhatott volna a kisautó, de 1975 óta már nagy rajongótábora lett, akik éppen arra vágynak, amit hatodik alkalommal is nyújt, csinos, de nem kirívó formatervre, kényelmes belsőre, jó vezethetőségre és igényes kidolgozásra. A tervezők füléhez azért eljutott az izgalmasabb stílus igénye is, ennek hullámos LED-csíkkal, különleges övvonal-dombornyomással és felárért színes utastérrel tettek eleget. Fontosabb volt, hogy az új MQB A0 padlólemezzel elsőként piacra dobott Seat Ibizára rálicitáljon a feljebb pozicionált Polo.

Autókra és gyalogosokra is figyel a Polo, először csak figyelmeztet, de ha szükséges, magától fékez

Első tapasztalatszerzésünk után egyértelmű a különbség a Volkswagen javára. Ahhoz, hogy jobb benyomást tegyen, elég volt vezetni a hamburgi menetpróbán, ahol kényelmesebb üléseket, stabilabb futóművet, modernebb és minőségibb műszerfalat mutatott fel a wolfsburgi változat. Bár a formaterv leglátványosabb újdonsága a 80-as évekbeli Golfokra való, színre fújt hűtőrácstakaró, a B szegmensben először elérhető vetített kijelző és a vele optikailag már közös egységet képező központi kijelző miatt itt és most a Polo az attraktívabb, hiszen a tulajdonos a kormány mögött tölti majd a legtöbb időt új autójával.

Zene nélkül mit érek én?
A trendi kisautók és a zene szerelmeseinek készült a Beats csúcsmodell, 6 hangszórós, 300 wattos hifivel és a csomagtérpadló alatti rekeszbe rögzített mélynyomóval. A különleges kivitel a külső színhez illeszkedő matricadekort és matt piros műszerfalbetétet kap, melyet kékesszürke és világosszürke belső színvilág egészít ki. Ezek az árnyalatok a speciális üléshuzaton is feltűnnek, a Beats logó pedig több ponton is felbukkan az autó külsején és belsején.

Hátul minimális a különbség az elődhöz képest, az övvonal domborítása viszont markáns stíluselem

A kicserélődött motorkínálat a 200 lóerős GTI érkezéséig nem sok izgalmat tartogat, addig be kell érnünk a kifinomultsággal. Könnyű és precíz kezelhetősége, jó hangszigetelése, a DSG-váltós modellek harmonikus működése és a IV-es Golfra is rálicitáló térkínálat a nagyobb csomagtartóval és a vezetőtámogató extrákkal együtt elég érv az új modell mellett. Magyarországon az erősebbik 1,0 literes szívómotor kerül az alapváltozat orrába 4 039 150 Ft-tól, ami 744 220 Ft-tal több a műszakilag azonos Ibizánál. Jelenleg a kézi vagy DSG sebességváltóval elérhető 1.0 TSI (95 LE) az egyetlen alternatíva, később az új 1.5 TSI (150 LE), a 2.0 TSI (200 LE) és az 1.6 TDI (80 vagy 95 LE) kerül az árlistára a már most is elérhető több tucat kényelmi és biztonsági extra mellé.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!