Épp csak magára talált az Alfa Romeo márka a Giulia típussal, így a formatervezők nem is próbáltak meg újat alkotni; minek is, személyautóként és fél emelettel magasabban, szabadidő-autóként is dögös a kinézet. Az olasz nemzeti motorsport-szín, a vörös kifejezetten jól áll neki, feltűnő jelenség, és így egyáltalán nem szégyellős.

Belül is a Giuliából ismert formák és anyagok tűnnek fel, bár kellemes az összhatás, lehetett volna bátrabb is a dizájn. A helykínálat megfelelő, az első ülések kicsik és kemények, a hátsók ülőlapja szokatlanul kis szöget zár be a háttámlával, cserében alátámasztja a combot. Jó a kilátás a vezetőülésből, rövid a műszerfal, kicsi és meredek a szélvédő. A váltó karját a BMW-ről másolták, a kormányra helyezett váltófülek ferrarisan nagyok, még a bajuszkapcsolókat is kitakarják.

Fotó: Balogh Bence

Az 1660 kg-os tömeg nem rossz, mozgása meglepően könnyed, nem sodródik az éles kanyarokban sem, ami az igényes és jól hangolt futóműnek, meg persze az 50-50%-os súlyelosztásnak is köszönhető. Könnyű mégis élénk a kormányzás, az egész autó legjobban sikerült része a kezelhetőség és ahogy az úton viselkedik. A 280 lóerős benzinmotor kissé álmosnak tűnik, de ha felrázzák, tud menni, talán a 8 fokozatú automatát még csiszolják, és akkor észhez kap.

Így lehet egyszerre sportos Alfa és kényelmes SUV a Stelvio, amely a prémium szabadidő-autók között érdekes alternatíva lehet. Dízelként 180 lóerő a belépő, amelyért 13 210 000 Ft-ot kérnek, ez egy kicsit drágább, mint a vetélytársak (amelyeknél még gyengébb lépcsőfok is létezik), ellenben a 280 lóerős benzinesért kért 14 090 000 Ft-os listaár milliókkal marad el a vetélytársak hasonló 2,0 literes turbómotorral, de kisebb teljesítménnyel rendelkező ajánlataitól.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!