A kínálat legsikeresebb darabját leváltani sosem egyszerű feladat, ezért érthető, hogy a tervezők alaposan átgondolták, miként fogjanak hozzá a 720S utódlásának. A McLarennél végül azt a döntést hozták meg, hogy az alapkonstrukciót fejlesztik tovább, de úgy, hogy gyakorlatilag az utolsó csavarig átfésülik, hogy miként lehetne még vonzóbbá és agilisabbá tenni. Így valósult meg a kupéként és kabrióként is elérhető 750S, amelynek többek között a Ferrari 296 GTB és a Lamborghini Huracán a fő ellenfelei. Nézzük, mitől is érdekes az új McLaren!

1. MOTORERŐBŐL SOSEM ELÉG
A wokingi márka eddigi legerősebb belső égésű motorját, a 4,0 literes, ikerturbós V8-as legfrissebb változatát használja a 750S. Amellett, hogy megnövelték a töltőnyomást, nagyobb szállítási kapacitású a benzinpumpa, sőt utóbbiból beépítettek még egyet, ha extra mennyiségű üzemanyagra lenne szükség. Az eredmény 20 lóerős teljesítménytöbblet, vagyis a modell nevéhez hűen 750 lóerőt állít csatasorba! A hátsókerékhajtású gép váltója továbbra is hétgangos, duplakuplungos egység, amelynél rövidebbre vették a fokozatokat. Az újdonság mindössze 2,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órás tempóra!

2. SZÁGULDÁS 330 KM/ÓRA FELETT
A 750S-ben nincs elektronikus végsebesség-korlátozás, ennek megfelelően pokoli értékeket mutathat a műszerfal. A 332 km/órás csúcstempó elérést aktív aerodinamikai elemek segítik. A hátsó szárny felületét 20%-kal megnövelték, illetve az autó orrán lévő légcsatornák gondoskodnak arról, hogy ekkora sebesség mellett is stabil legyen a haladás és ne reagáljon idegesen az autó a kormánymozdulatokra.

3. A KÖNNYŰ IS LEHET KÖNNYEBB
Az újdonság a McLaren hagyományaihoz hűen karbon monocoque utascella köré épül, de a tervezők mindent elkövettek, hogy a 720S tömegéből értékes kilókat faragjanak le. Az alapáron adott 10 küllős kovácsolt alufelnik 13,8 kg-ot takarítanak meg, az új digitális műszeregység 1,8 kg-mal könnyebb, illetve a szélvédőüvegen 1,6 kg-ot fogtak a konstruktőrök. Akinek sok lenne az 1277 kg-os tömeg, az további 17,5 kg-ot nyerhet az opciós, Super-Lightweight Carbon Fibre Racing Seats versenyülés-csomag megrendelésével. Az már csak hab a tortán, hogy a rozsdamentes kipufogórendszer úgy szól jobban, hogy 2,2 kg-mal könnyebb.

4. SOK KICSI SOKRA MEGY
Az első nyomtáv 6 mm-rel lett szélesebb, az új rugó/lengéscsillapító egység hangolása pedig teljesen új. Elöl 3%-kal növelték, hátul 4%-kal csökkentették a rugók feszességét, újraprogramozták az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítást, és a McLaren ígérete szerint még finomabban működik az első-hátsó hidraulikus stabilizátor. Ezzel párhuzamosan a kormány gyorsabban reagál az elfordításra, illetve az egyes menetprogramok (Comfort, Sport, Track) közötti különbségek is jelentősebbek.

6 dugattyús első fékrendszer alkalmaz a McLaren, a tárcsa átmérője 390 mm!

5. VERSENYPÁLYÁRA VALÓ FÉKEK
A McLaren mindig is híres volt arról, hogy a fékrendszerek terén semmilyen kompromisszumra nem hajlandó. Az alapváltozat is 390, illetve 380 mm-es karbon tárcsákkal büszkélkedhet, így a fékezési tulajdonságok döbbenetesek: a fékút 100 km/óráról 30 méter, de 200-as tempóról is csak 113 méterre van szükség a megálláshoz. A McLaren olyan fékrendszert is kínál, amely kifejezetten versenypályára való: a normál karbon-kerámia fékekhez képest 4-szer jobb a hőelvezető-képességük!