Open Source Vehicle, azaz nyílt forráskódú autó névre hallgat az a kínai befektető által alapított olasz cég, amely elkészítette a darabokban leszállított városi járművet. A Tabby névre keresztelt térvázból rögtön kétféle van, rövid vagy hosszú, azt már a kedves vásárló saját maga dönti el, mit is csinál belőle.

Egyszerű az alap, motort is a kedves vásárlónak kell szereznie egyelőre Egyszerű az alap, motort is a kedves vásárlónak kell szereznie egyelőre

Ehhez minden, a gyártótól adható segítséget megkap, hiszen a terveket letöltheti a weboldalról, majd azok tanulmányozásával előre elkészítheti a saját ízlésének-igényének megfelelő felépítményt. Mindössze 2090 euró + szállítás az ára az alap készletnek, persze ez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen. Ez esetben tényleg csak egy csupasz vázat kapunk, futóművel és kormányzással. Feláras extra a kerék, az ülés, a motor! Érdemes azonban arra kitérni, hogy az OSVehicle szándékosan döntött így. Ha valakinek megvannak a megfelelő alkatrészei, akkor nem kell rögtön újat vennie, és spórolhat.

85 km/órás csúcssebességre lőtték be a Tabby technikáját. Az itt látható Urban karosszéria nem véd az elemektől 85 km/órás csúcssebességre lőtték be a Tabby technikáját. Az itt látható Urban karosszéria nem véd az elemektől

A weboldalon egyelőre az elektromos hajtás választható, ami 1520 eurós extra (5,4 LE tartós, 13 LE csúcsteljesítmény), ehhez még jön az akkumulátor-csomag 698 euróval (60 Ah kapacitású ólomsavas), és már csak ülésekre (80 euró) és kerekekre (338 euró) van szükség a működőképes járműhöz. Készülnek benzinmotoral és benzin-elektromos hibrid hajtással is, de azok csak később lesznek elérhetőek az OSVehicle-től közvetlenül, addig meg bárki saját maga barkácsolhat. No és nem szabad megfeledkezni magáról a karosszériáról, amelyet még felár ellenében se kínálnak. Ellenben mindenkit bátorítanak, hogy készítsenek az ízlésüknek-pénztárcájuknak megfelelő karosszériát.

Az alkotók reményei szerint tavasszal indulnak a kiszállítások, a kereskedőhálózaton még dolgoznak Az alkotók reményei szerint tavasszal indulnak a kiszállítások, a kereskedőhálózaton még dolgoznak

Rögtön jó példával is szolgálnak, az Urban Tabby esetén egyszerű, de látványos külső héjat készítettek, ami ugyan nem nagyon véd az időjárás viszontagságaitól, de egyszerű az összerakása. Aki elég kézügyességgel/fantáziával van megáldva, akár zárt karosszériát is készíthet, vagy épp haszonjármű felépítményt a hosszú alvázra. A lehetőségek szám végtelen. Az OSVehicle tervei szerint a jelenleg még felállítás alatt lévő kereskedőhálózat tagjai a vevő kérésére – és bizonyos összeg megfizetése után – akár készre szerelve is átadják majd a kiválasztott autót. Egy, a Tabby összeszerelésben gyakorlott csapat egyébként 41 perc alatt szerelte készre a járművet, egy átlagos felhasználónak várhatóan tovább tart majd a munka.

Az ötlet nagyszerű, a megvalósítás is az, de mégse valószínű, hogy átütő siker lesz majd az OSVehicle Tabby projektje. A gondot az jelenti, hogy 1,2-1,8 millió Ft megfizetése után még jó sok munka vár a tulajdonosra, amelynek a végén kap egy, a mopedautókkal összevethető tudású – 85 km/órás csúcssebességre tervezték és méretezték a felfüggesztést/fékrendszert – járművet, és bizony ebben a piaci kategóriában ez nem számít túlságosan jó ajánlatnak. Nem is beszélve egy pár éves, keveset futott használt autóról, amelyek szintén elérhetőek már ebben az ártartományban, és nem  kell velük annyit foglalkozni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!