Maszkulin, szemnek tetsző fazon, határozott fellépés – a Rangerre pillantva ezek jutnak először eszembe. A kabin jóval ízlésesebb, mint az elődben, bár a zsúfolt középkonzolon nem könnyű kiigazodni. Az ülések nagyok és kényelmesek, a kormányzás közvetlenebb, a váltó pontosabb, de az áttételezése bitang hosszú. A 2,2-es, 150 lovas dízel 375 Nm-es nyomatéka a gyakorlatban csak jóval 2000-es fordulat felett érkezik, ezért a kelleténél jobban meg kell dolgoztatni a TDCi-t, ha nem akarunk az alacsony fordulaton leselkedő turbólyukba esni.

A kapcsolható 4×4-es rendszer, a 22,9 cm-es szabad hasmagasság és a 28-28 fokos első-hátsó terepszög révén földúton is magabiztos az előrejutás. Az 5359 mm-es hosszúság és a 3220 mm-es tengelytáv terepen azonban fokozott figyelmet igényel. Egyrészt jókora az autó, nagy a fordulóköre, másrészt a tengelytáv miatt nagyobb bukkanókon, meredek töréseken áthajtva könnyen felül az alja. A Ranger urbánus közegben sem esetlen, a százas sprintet 12,3 másodperc alatt futja, autópályán könnyedén eléri és tartja a 130-as tempót, s a fogyasztása (10,5 l/100 km) is elfogadható.

Nívós a műszerfal kialakítása Nívós a műszerfal kialakítása

A hátsó sor tágas, minden utasnak jut fejtámla és hárompontos biztonsági öv, az ülések alatt és mögött is vannak rekeszek. A fülke hangszigetelése remek, sztrádán sem fárasztó a zajterhelés. A platót a második, XLT-szinttől béléssel és 12 voltos csatlakozóval látták el. A belső horgok masszívak, kívül is találni rakományrögzítő szemeket, csak épp a plató szélét nem burkolták kopásálló műanyaggal, így kötözéskor könnyű a fényezett lemezt megsérteni. A kabin mögé rács került, ennek széleiről kitámasztó betétek pattinthatók fel, melyekhez hosszú tárgyak, például gerendák rögzíthetők.

Masszív és igényes a platóborítás. A rakomány külső horgokhoz történő kötözésekor sérülhet a fényezés Masszív és igényes a platóborítás. A rakomány külső horgokhoz történő kötözésekor sérülhet a fényezés

A 125 lovas verzió nettó 5,6 milliótól kapható, az általunk is próbált 150 lóerős kivitel 130 ezerrel kerül többe, míg a jól stafírungozott XLT modell 6,4 milliót kóstál. Utóbbihoz tempomat, légkondicionáló, első szélvédőfűtés, bőrkormány és könnyűfém felni is dukál. A biztonsági ellátmány példás: a front-, az oldal-, a függöny- és a vezetőoldali térdlégzsák, valamint az IVD stabilizáló rendszer mindegyik Ranger sajátja.

Kellemesen rugózik a Ranger, a 16 colos könnyűfém felniken 255/70-es gumik feszülnek Kellemesen rugózik a Ranger, a 16 colos könnyűfém felniken 255/70-es gumik feszülnek

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért