Az 508-as bemutatása óta eltelt három év alatt nagyot változott a Peugeot, és formailag ehhez igazodik a félidei átalakítás alkalmából a csúcsmodell. Kiegyenesítették az orrot, a lépcsős hátúnak új, macskakarmokat mintázó hátsó lámpát és átalakított lökhárítót készítettek. Előbbit Franciaországban, utóbbit Kínában – a szedán a Távol-Keleten népszerű leginkább. A cápaszürke pedig egyike a két új színnek. Pardon, szürke árnyalatnak.

Magyarországon megfigyelhető, hogy amíg a három évvel ezelőtti piaci bevezetéskor még 80 százalék volt a lépcsős hátú karosszéria részaránya, ma ez már csak 50 százalék, és jövőre már úgy számol a Peugeot forgalmazója, hogy több kombit vesznek majd, mint limuzint – és ezzel „utolérjük” a nyugat-európai modellmixet.

Alapvetően üzleti autóról beszélünk, amelyet flottában vásárolnak, így nem is meglepő, hogy több, mint 90 százalék a dízel-részarány, azon belül is eddig a 140-163 lóerős 2,0 literes HDi-t választották. Ez egy darabig nem is fog változni, hiszen az Euro 5-ös dízelek is elérhetőek maradnak még a jövő év közepéig, miközben az új, 150-180 lóerős BlueHDi is ott lesz már az árlistában – magasabb áron. Nyugaton a károsanyag-kibocsájtás alapú adózás miatt azonnali a csere, nálunk nem jár anyagi előnnyel a tisztább dízel, ennek megfelelően nem is nagyon igénylik az ügyfelek.

Két árat emelt ki a forgalmazó, a 120 lóerős VTi motorral szerelt Allure szintű limuzin 5 770 000 Ft-os árral nyitja a sort – elméletileg, nem is nagyon emlékeznek rá, mikor adtak el ilyet. A vevők a közepes szintre és a 2,0 literes HDi-re esküsznek, a Peugeot 508 2.0 HDi Active vételára 7 130 000 Ft. Általánosságban elmondható, hogy 50-100 000 Ft-tal emelkedett az ár, miközben gazdagabb lett a felszereltség – például a középső szinttől ott az új központi érintőképernyő, amelyhez már magyar nyelvű menü is jár -, és fontosnak tartották azt is megemlíteni, hogy megtartották a kifutó modelleknél elérhető kedvezményeket is.

Idén még lesz majd egy újdonság a Peugeot 508 kínálatban, novemberben árazzák majd be és az év végétől lehet majd rendelni a szabadidő-autós körítésű 508 RXH-ből a hibrid hátsó híd nélküli változatot, amely a 180 lóerős BlueHDi dízelt kapja majd elsőkerékhajtással.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!