Ezen piacvezető modell harmadik generációja szegmense etalonjaként lép színre. Nagyobb és tágasabb; a Clio III dinamizmusával és magas szintű komfortjával a vezetés élményére fekteti a hangsúlyt, és emellett kiválóan illusztrálja a Renault immár hagyományosnak mondható szakértelmét a biztonság birodalmában.

A Clio III is a Clio II szellemiségében készült: dinamikus, elegáns, tágas és még több nagyautós finomsággal van felvértezve. Minden részletében magasabb szegmensek értékeivel dicsekedhet, megtartva kompakt formavilágát, amely meghatározza kategória-besorolását. A csábítás ereje A Clio III lágy, érzéki vonalai az autó dinamizmusát hangsúlyozzák, és az élményteli vezetést sugallják.

A hívogató és nagy alapossággal kidolgozott utastér öt ember számára biztosít komfortos utazást. A vásárlói igények teljes körű kielégítése érdekében az új modell három felszereltségi szinten hatféle belső hangulattal rendelhető.

3,99m-es hosszával a Clio III nem csak nagyobb, hanem kivételesnek tekinthető helyet is biztosít utasainak mind három-, mind ötajtós kivitelben. Az utazási komfortot növeli a belső tér világossága is, amely a kategóriában eddig nem tapasztalt méretű tér érzetét tovább fokozza. A vezetési pozíció és a felhasználóbarát kezelőszervek is hozzájárulnak a sofőr kényelméhez. Számos egyéb, a komfortot és a biztonságot szolgáló felszerelés is elérhető, amelyek közül néhány egyedülálló ebben a szegmensben – mint például a Renault-kártya.


A Renault-Nissan szövetség keretében fejlesztett B-platformra alapozva készítették el a Clio III-at. A futómű tervezésekor a Megane II szolgáltatta az ihletet, így az új modell könnyen kezelhető, a nagy tengelytávnak köszönhetően semleges viselkedésű, széles nyomtávval bír és alacsony súlypontú. A jellemrajzot tökéletesen egészíti ki az autó kiváló karosszériája. Bevezetéskor a Clio III több benzines és Euro 4-es normáknak megfelelő dízel motorral is elérhető lesz. A benzinmotorok választékát az 1,2 literes 16 szelepes (75 LE), az 1,4 literes 16 szelepes (100LE) és az 1,6 literes 16 szelepes (110 LE) egységek alkotják, míg az 1,5 literes dCi dízelmotor három különböző teljesítményszinttel érkezik: 70 LE, 85 LE és 105 LE. A váltók kínálata a Clio III esetében megegyezik a Modus-éval, és ez egy közös Renault-újdonságot is takar e két modell esetében: a kormánykerék mögött elhelyezett kapcsolókkal vezérelhető robotizált váltót. A zajkomfort kulcstényező, amikor a vezetés élményéről és a minőségi utazási komfortról ejtünk szót, így az már a fejlesztés korai fázisában az egyik legfontosabb szempont volt. Mindez a Clio III-at kategóriája csúcsára helyezi.

A kiváló eredmény elérése érdekében a Clio III hasznosította a Renault eddig megszerzett, páratlan szakértelmét az aktív és a passzív biztonság területén is. Csakúgy, mint eddig, a cél most is a lehető legmagasabb Euro NCAP minősítés megszerzése volt. A Clio III semleges viselkedésű, könnyen vezethető, és igen hatékony fékrendszerrel rendelkezik. Alapfelszerelés a Bosch ABS 8. generációja, az elektronikus fékerő elosztó (EBD) és a vészfékasszisztens (EBA). Az új autóhoz elérhető továbbá az elektronikusstabilitás-program (ESP), melynek szerves része a kipörgésgátló (ASR), az UCL alulkormányzottság-kontroll és az MSR motornyomaték-szabályozó. A Modus mellett a Clio III egyedüliként ajánl kanyarkövető fényszórót a szegmensben, de a hatékonyabb éjszakai tájékozódáshoz dupla fénynyalábú xenonfényszórók is rendelhetők.

Az autó karosszériája több programozott gyűrődési zónát tartalmaz, melyek az utasok testi épségét óvó eszközökkel egységben működnek. Ez akár nyolc légzsákot is jelenthet, beleértve a két első adaptív légzsákot, mely överőhatárolóval és kétlépcsős, pirotechnikai övfeszítővel egészül ki az első üléseknél. A Clio III a 6 és 10 év közötti gyermekek számára egy újfajta üléskoncepciót mutat be a hátsó üléssor középső helyén.

A Clio III megkönnyíti tulajdonosai életét. A benzinmotoros változatok 30 ezer, míg a dízel erőforrással felszerelt modellek 20 ezer km-enként igényelnek szervizelést. A minőségi tervezés és gyártás beépített tartósságot, és alacsony működtetési költséget garantál. A Clio III a környezetvédelem szempontjából is makulátlan: az autó alapanyagának közel 90%-a könnyen újrahasznosítható, környezetbarát tervezése során a nehézfémekkel kapcsolatos, a közeljövőben bevezetésre kerülő szabályozásoknak is megfelel.

A Renault a kisautók szegmensének egyik meghatározó szereplője; e stratégiai szektor jelenti az európai gépkocsieladások több mint kétharmadát (5 millió autóval). A Clio III-mal, a 2004-ben bemutatott Modus-szel és a Twingóval a Renault továbbra is 11%-os piaci részesedést kíván megszerezni Európában 2005 folyamán. A kisautós kínálat teljes megújítása, mely a Modus-szel kezdődött, egy újfajta gyártási rendszer felállítását jelentette, mely szerint minden gyáregység (Flins és Bursa, valamint Dieppe a Renault Sport verziójával) egy-egy modellnek szenteli tevékenységét. A Clio III fejlesztésének költsége összesen 953 millió euróra tehető, melyből 630 millió euró jelenti a gyártással kapcsolatos beruházásokat.