Ezúttal is a szezon vége előtti utolsó előtti ralira kerül sor Katalóniában. A szokásos októberi időpontban, de a versenynaptárba visszatérő Új-Zéland Ralit követően rendezik meg a Spanyol Ralit. Gyors és sima aszfaltos utakon hajt majd a mezőny a Costa Daurada dombokon végig a parton Barcelonából. Támadójáték és kanyarlevágásokkal szerzett tizedek jellemzik majd a hétvégét. Nagyon kedvelt ez a megmérettetés, s a várhatóan ölre menő csatározás miatt rengetegen várhatóak a helyszínre.

A Toyota nagy ünneplésre készül, ugyanis 81 ponttal vezet és még maximum 52 pontot lehet szerezni az utolsó két ralin. Ez azt jelenti, hogy ha 23 pontot szerez a csapat, vagyis egyik pilótája dobogós lesz, egy másik pedig az első hat között ér célba, az elegendő lesz a konstruktőri cím megszerzéséhez. Nem is érhetne szebb véget ez a szezon a kölni csapat számára. Így a szezonzáró Japán Ralin már csak élményautózás lesz számára. Ez lesz a célkitűzés a csapat frissen világbajnokká koronázott pilótája, Kalle Rovanpera, a tavalyi spanyolországi második helyezett Elfyn Evans és persze az itt is rajthoz álló Sebastien Ogier számára.

Ehhez azonban lesz egy-két szava annak a Hyundainak, amely az elmúlt három évben kétszer az élen végzett Katalóniában Thierry Neuville révén. 2020-ban nem rendeztek itt ralit, így 2019 és 2021 után 2022-ben is a győzelem lesz az alzenaui csapat célkeresztjében. Neuville az elmúlt két murvás ralin jól szerepelt. Egyszer győzött, egyszer pedig negyedik lett. A legutóbbi aszfaltos ralin augusztusban, hazai raliján, Belgiumban az élről esett ki. Az időjárás a jelenlegi információk szerint nem fog beleszólni a versengésbe. Átlagos őszi idő várható Spanyolországban a hétvégén, helyenként némi felhővel, pénteken szórványos esővel.

A rali
A 2022-es Spanyol Rali három napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz majd 300 km-t tesz majd ki. A rali főhadiszállásának és a szervizparknak ismét Costa Daurada, Salou tengerparti turistavárosa ad otthont, amely nem messze található a Port Aventura élményparktól. Miközben a háttérben megy a szórakozás, elől folyik majd a megfeszített munka a csapatoknál.

Pénteken több új gyorsasági szakasszal találkozik a mezőny, miközben szombaton már megszokott terepen és szakaszokon hajtanak a csapatok. Ekkor kerül sor a rali leghosszabb gyorsaságijára, a 24,40 km hosszú El Montmellre. Vasárnap két kört tesznek meg a Pratdip és a Riudecanyes szakaszokon. Az előbbi 2 km-rel hosszabb lesz a tavalyinál, utóbbi pedig arról híres, hogy a pilóták 360 fokos kört tesznek az ide látogató hatalmas nézőközönség nagy örömére. A Riudecanyes második köre lesz a Power Stage bónuszpontokért.

A világbajnokság állása az Új-Zéland Rali után:
Pilóták
11. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 237 pont
2. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 173 pont
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 144 pont
4. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 116 pont
5. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT NG 100 pont
6. Craig Breen (IRL) M-Sport Ford WRT 77 pont
7. Esapekka Lappi (FIN) Toyota Racing WRT 58 pont
8. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 55 pont
9. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 49 pont
10. Gus Greensmith (GBR) M-Sport Ford WRT 36 pont

Gyártók
1. Toyota Racing WRT 455 pont
2. Hyundai WRT 374 pont
3. M-Sport Ford WRT 224 pont
4. Toyota Racing WRT NG 112 pont