A szolid frissítésen átesett 7-es (full LED-es első fényszórók, módosított lökhárító és hűtőmaszk) könnyedén megkülönböztethető elődjétől. Az autó egyéb fejlesztéseit a lemezek alatt kell keresni. A motorpalettát „felrázták”, erősebb és takarékosabb aggregátparkból lehet válogatni.

Immár minden 7-eshez alapáron nyolcfokozatú, Steptronic funkciós automatikus váltó, start-stop és fékenergia-visszanyerő rendszer dukál. A futóművet a komfort jegyében módosították, a hátsó felfüggesztéseknél alapáras a légrugózás. A dízelpártiak nagy örömére az árlistára felkerült a 750d (381 LE) kivitel is. A 740 Nm-es nyomatékkal megáldott triturbó csak xDrive hajtással konfigurálható, s természetesen nyújtott, L-kivitelben is elérhető. Utóbbi tengelytávolsága 140 mm-rel nagyobb, a második sor utasainak pedig 10 mm-rel bőségesebb fejtér is a rendelkezésére áll.

Nem véletlenül a 750i a benzines favorit

Bár Európában a gázolajos 7-esek dominálnak, ám például az Egyesült Államokban, Szaúd-Arábiában, Ázsiában és az orosz piacon is kizárólag a benzinesek a mérvadók. A kínálat legkedveltebb darabja a 750i, amelynek motorterében egy 4,4 literes, Twin-turbós V8-as lapul. Az eddigi 407 lóerő sem volt piskóta, de a facelift során a teljesítményt 450 paripára tornázták fel. Az optimalizált befecskendezésű, 650 Nm-es nyomatékú 750i mindössze 4,8 másodperc alatt katapultál álló helyzetből százra, az xDrive-ok sprintideje pedig még ennél is lenyűgözőbb 0,2 másodperccel. A 7-es 5 méter feletti méretét és két tonnánál nagyobb tömegét meghazudtoló vehemenciával tör előre, rugalmassága észvesztő.

Átformálták az első üléseket, melyek hátuljára monitorok is kérhetők Átformálták az első üléseket, melyek hátuljára monitorok is kérhetők

A kabin hangszigetelésén is javítottak, így a V8-as isteni muzsikájából sajnos nem sok jut el a sofőr füléig, egyedül padlógázos gyorsításkor szűrődik be némi lágy morajlás. Az automata elsőrangúan látja el feladatát, a váltásokat gyakorlatilag észre sem venni. Az autóhoz menetdinamikai kapcsoló is jár, melynek Sport+, Sport, Comfort, Comfort+ és Eco Pro állása is létezik. Újak az első ülések, a központi kijelző egy 10,25 colos, 3D-hatású monitor, mely az aktuális menetprogramhoz igazítja a műszercsoport grafikáját, színeit.

Az L-kivitelben a hátsó lábtér 140, a fejtér pedig 10 mm-rel bőségesebb Az L-kivitelben a hátsó lábtér 140, a fejtér pedig 10 mm-rel bőségesebb

A hátsó traktus utasai a megújult szórakoztató rendszer nyújtotta kényeztetést élvezhetik. Az első ülések hátába 9,2 colos monitorokat integráltak, a megfelelő hangzásról pedig 1200 wattos, 16 hangszórós Bang&Olufsen hifi gondoskodik. A Profession navi többek között e-mail és SMS diktálási funkcióval gazdagodott, a Night Vision éjjellátó rendszer pedig már nemcsak gyalogosfelismerésre, hanem követésre is képes. Utóbbi annyit tesz, hogy a ködlámpák helyére beépített plusz fényszórók egy-egy extra fénykévével hívják fel a vezető figyelmét az út melletti járókelőkre.

A raktérajtó a lökhárítóban lévő érzékelők révén láblendítéssel is nyitható A raktérajtó a lökhárítóban lévő érzékelők révén láblendítéssel is nyitható

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!