kuga1

Egy modellfrissítés ritkán jár teljes arcplasztikával, a Fordtól azonban nem áll távol az ilyesmi: az aston martinos hűtőmaszkkal legtöbb modelljének külsejét alaposan megváltoztatta. Hiába tett jót a márka arculatának a letisztult orr, a Kuga inkább nagytestvére, a már Európában is elérhető Edge vonásait örökölte. Ettől alapvetően megváltozott nemcsak a stílusa, hanem a lemezei is, az új orr-rész új motorháztetőt és sárvédőket is hozott magával, így még nagyobb autó benyomását kelti, pedig a kompakt Focus műszaki alapjaira épül, hasonló alapterületen.

Nagy előrelépés a 8 colos érintőképernyő, hosszan hátranyúlik a műszerfal
Nagy előrelépés a 8 colos érintőképernyő, hosszan hátranyúlik a műszerfal

Talán éppen ez az optikai csalódás az oka, hogy szűknek, pontosabban passzentosnak tűnik az utastere. Elöl a túlméretes műszerfal rabolja a teret, hátul is alapvetően hosszában kicsi a hely. 456 literes raktere sem a kategória legnagyobbja, viszont a fedél akár láblendítéssel is nyitható. Egyértelmű, hogy nem családi, hanem céges autónak szánták, a vevők pedig éppen arra használják, hiszen a megjelenése adott hozzá, vezetési élményben pedig még mindig az élmezőnyben jár.
kuga3
Ehhez a csomaghoz éppen csak annyit tettek hozzá a kölniek, amennyire a további sikerekhez szükség volt, az egyetlen műszaki újdonság a PSA-féle 1,6 literes dízelből készült 120 lóerős, 1,5 literes alap dízelmotor, amely csak fronthajtással rendelhető. Erre a kalandtúrára azonban nem hozták magukkal a szervezők, csak a 180 lóerős, 2,0 literes TDCi-t vezethettük összkerékhajtással. Utóbbira a Finnországban már éppen tomboló téllel járó havazás miatt volt szükség. A több mint 400 kilométeres útvonal autópályán és országúton vitt minket Helsinkibol Tamperén át Vaasáig, így nem is a Haldex-rendszer tudását, hanem a más SUV-khez hasonlóan a biztonságérzetet élvezhettük, amit ilyen havas-jeges környezetben tud az ember igazán értékelni. Akárcsak az újdonságot jelentő kormányfűtést, amely éppen csak annyira melegíti fel a kormánykereket, mintha kesztyűben vezetnénk.

Saját lökhárító és hűtőmaszk, egyedi bőrkárpitozás, jobb hangszigetelés és exkluzív szolgáltatáscsomag jár a Vignale modellekhez
Saját lökhárító és hűtőmaszk, egyedi bőrkárpitozás, jobb hangszigetelés és exkluzív szolgáltatáscsomag jár a Vignale modellekhez

Bár a klíma panelje nem sokat változott, a középkonzol felső részén már látványosabb különbséget jelent az alapáron 8 colos érintőképernyő és a hozzá tartozó Sync 3-as rendszer. Utóbbi már nem Windows-alapú, ami a gyáriak szerint tízszeres sebességet jelent, de nem gyorsasága, hanem sokoldalúsága miatt számít modernnek. Mindkét okostelefonos szoftverrel kommunikál, hangvezérelhető és kedvező áron lehet navigációval vagy éppen komoly audiorendszerrel bővíteni. Extrák terén a Ford híresen bőkezű, már az alapfelszereltség is magas, az opciók listája pedig zsúfolásig van modern kényelmi és biztonsági rendszerekkel, melyek többségét elérhető áron kínálják. Spéci kivitelből már kettő is elérhető, az ST-Line 10 mm-es ültetést, keményebb rugókat és gátlókat, a prémium Vignale kivitel pedig egyedi külső-belső részleteket és többek között feltűnően jobb hangszigetelést kap.

Alapáron jár a hátsó ablaksötétítés és a dupla kipufogóvég
Alapáron jár a hátsó ablaksötétítés és a dupla kipufogóvég

Bár kalandból nem sok jutott a többnyire forgalommentes, hóval borított utakon, a végállomáson a szokásosnál alacsonyabb fogyasztással adtuk át a tesztautókat: az általában hatodikban pihentetett kézi váltóval 5,9 literes értéket mutatott a számítógép. Ebben a finneknél érvényes 100 km/órás autópályás és 80 km/órás országúti sebességkorlátozás is nagy szerepet játszott.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!