Elődjénél nagyobb tengelytávot, szélesebb első-hátsó nyomtávot és laposabb motorháztetőt kapott

Jobb későn, mint soha! A Toyota Camry testvérmodelljének hat generációja futott ki, és csak a hetedik jutott el Európába, ahol a GS-t váltja le. A szintén felső-középkategóriás ES hátsó- helyett elsőkerék-hajtású, és annak ellenére, hogy V6-os motorral is készül, nálunk kizárólag hibrid hajtással forgalmazzák.

Alacsony az övvonal, jó a kilátás. Más Lexusokból ismerősek az anyagok és a formák, az összkép azonban még az LS műszerfalára is rálicitál

Nekünk nem sokat mond, hogy elődjéhez képest mekkorát nőtt az ES, annál beszédesebb, hogy a GS-nél 70 mm-rel hosszabb, 25 mm-rel szélesebb és 10 mm-rel alacsonyabb, tengelytávja 20 mm-rel nagyobb. A német prémiumhármas méreteivel ugyan nem versenyez, az új, K platformra épülő karosszéria a felsőkategóriában megszokott méretű hátsó lábteret és hasonlóan tágas utasteret rejt.

Az F Sport kivitelhez jár a piac egyik legkényelmesebb és legjobb tartást adó vezetőülése. Felsőkategóriás lábteret és többféle színben választható bőrkárpitot kínál az ES. A könyöklő paneljéről minden kényelmi funkció elérhető

A kedvünkért teljesen újragondolták az ES koncepcióját, ami a formatervén is látszik. Elődeinél izgalmasabb és látványosabb az aktuális Lexus-stílust követő dizájn, melynek fontos eleme az orsó alakú hűtőmaszk, különös ismertetőjele pedig a csomagtérfedélbe integrált légterelő. Élőben sokkal hatásosabb, mint a fotókon, az összkép kevésbé tűnik túlzónak, a kidolgozott részletek jobban érvényesülnek. A sorozat történetében először készült F Sport kivitel egyedi lökhárítókkal, hűtőmaszkkal és 19 colos kerekekkel. A külsőségek mellett a kezelhetőség javítására is nagy hangsúlyt fektettek. A sokkal merevebb és – a nagyszilárdságú acéloknak köszönhetően – könnyebb platformhoz minden eddiginél precízebben irányítható, elöl MacPherson, hátul több lengőkaros futóművet terveztek. Elöl a dinamikus vezérlésű lengéscsillapítók egy segédszelepnek köszönhetően a legkisebb mozgásra is reagálnak. Hátul a fő lengőkar befogatási pontja magasabbra került, a szilentblokkokat pedig nagyobbra méretezték, hogy rossz útburkolaton még jobban uralható legyen az autó. A kormány új szervómotorja már közvetlenül a fogaslécre fejti ki hatását, így pontosabb visszajelzést ad az útról.

Kevesebb helyet foglal és jobb súlyelosztást biztosít az ES öntöltő hibrid hajtáslánca

Az új kormányoszlopot hosszirányban 40, függőlegesen 30 mm-rel nagyobb tartományban lehet állítani, emellett optimalizálták a kormány szögét és a pedálok pozícióját, valamint a vezetési helyzetet. Az új, 12 irányban állítható ülésen három éven át dolgoztak, hogy a különböző testalkatú utasok is a lehető legnagyobb kényelemben helyezkedhessenek el. Az ülésszellőztetés ventilátora már közvetlenül a légkondicionálóból szívja a hideg levegőt. Az omotenasi vendégszeretet jegyében az utastér békés hangulatot sugároz, ezt többek között az anyagválasztással és a formák kialakításával érték el. Sokféle színben választható a már alapáron is textilbőr kárpitozás, piros bőrülésekkel azonban csak az F Sport változat rendelhető, a harcias modell díszbetétjének kialakítását a hagyományos japán kard, a katana felületének megmunkálása ihlette. A hagyományokhoz hűen rengeteg figyelmet kapott a hangszigetelés. Először szélcsatornában mérsékelték az esetleges külső zajforrásokat, majd hangelnyelő anyagokat építettek be a rugótornyokba, a sárvédőkbe és a padlóba, sőt, még a felnikben is kialakítottak egy zajszűrő légcsatornát. Az ES karosszériája harmonikus egészet képez a frissen fejlesztett, negyedik generációs, öntöltő hibrid hajtással, hiszen a komponenseket úgy helyezték el, hogy a lehető legkisebb helyet foglalják el, és ha lehet, javítsák a súlyelosztást. A 2,5 literes benzines új fejlesztés, ez az egyik legkedvezőbb termikus hatásfokú, sorozatban gyártott motor a piacon. Szintén új az erőátviteli egység is, a tervezés során igyekeztek csökkenteni a rendszer működési elvéből adódó „nyúlósságát”. A nikkel-metál-hidrid akkumulátor a csomagtérből a hátsó ülés alá került. Hogy ez megoldható legyen, az akku magasságát, illetve a hűtőrendszer méretét is csökkentették. Az Euro-NCAP laboratóriumában ötcsillagos minősítést szerzett ES 2-es szintű vezetőtámogatást kínál, már nemcsak gyalogosok, hanem kerékpárosok felismerésére is képes, akár éjszaka is, amikor a kétlépcsős, adaptív távfényvezérlésre alkalmas, 24 külön LED-fényforrás segítségével úgy világítja meg az utat, hogy a fénycsóva kikerülje a szembejövőket.

Láblendítéssel is nyitható a használható méretű, 454 literes raktér fedele

A nemzetközi bemutatón az elődmodell ismerete nélkül, az Európában kapható Lexusokhoz hasonlítottuk az új típust. Bármennyire is hasonló filozófia alapján készülnek, egyértelműen érezhető az előrelépés az ES vezethetőségében. Életvidám hajtásláncának előnyei jól kihasználhatók a bármelyik elődjénél dinamikusabb haladást megengedő futóművel. Úgy sikerült élményt csempészni a Lexustól megszokott közegbe, hogy a prémiumminőség és a nagyautós fenségesség sem szenved csorbát.

A 10 légzsákkal felszerelt ES kimagasló eredményt ért el az Euro-NCAP töréstesztjén, ami a karosszéria kialakítása mellett a fejlett vezetőtámogató rendszereknek is köszönhető

A részben japán, részben amerikai fejjel tervezett üzleti limuzin masszívan megépített karosszériája, eltalált belső harmóniája és könnyen megszerethető, ergonomikus világa úgy konkurál a piacot uraló németekkel, hogy szinte nem is versenyez velük, hiszen a két gondolkodásmód közötti különbség erősebb a puszta adatoknál. Persze a hazai importőr komolyan veszi a megmérettetést és rögtön a legjobb ajánlatot adja újdonságára. Nemcsak a prémium felső-középkategória legjobb alapára, hanem a felszereltséggel arányos értéke is a legjobb a 2,0 literes dízelmotorral és automatikus váltóval felszerelt típusokhoz hasonlítva. A vegyesüzemű hajtáslánc az ES egyik ütőkártyája és egyben korlátja is, hiszen jó híre még akkor is vevőcsalogató, ha figyelembe vesszük, hogy a hibrid hajtás elsősorban városban és országúton csillogtatja meg képességeit.

Lexus ES 300h
Összlökettérfogat (cm3): 2487
Hengerek/szelepek: S4/16
BENZINMOTOR
Max. telj. (kW/LE/perc): 131/178/5700
Max. nyomaték (Nm/perc): 221/3600-5200
VILLANYMOTOR
Max. teljesítmény (kW/LE): 88/120
Max. nyomaték (Nm): 202
HIBRID RENDSZER
Max. teljesítmény (kW/LE): 160/218
Hossz./szél./mag. (mm): 4975/1865/1445
Tengelytáv (mm): 2870
Tömeg/teherbírás (kg): 1680/470
Csomagtér (l): 454
Üzemanyagtank (l): 50
0-100 km/h (s): 8,9
Max. sebesség (km/h): 180
WLTP kombinált (l/100 km): 5,3
CO2-kibocsátás (g/km): 120
Alapár (Ft): 13 840 000 Ft