Megdöbbentően jó a közlekedés. A tömegközlekedésről ezt mindenképpen el lehet mondani, de az utak forgalma is elmarad a hétfő reggeli csúcstól, pedig indokolt lett volna a dugó, hiszen 72 útszakaszt és kilenc felüljárót újítanak föl, nem beszélve arról, hogy a felújítási munkálatok a HÉV-et és a 2-es metrót is érintik. A Keleti pályaudvarnál két rendőr igazítja útba az embereket, akik meglehetősen sűrűn mennek oda hozzájuk megkérdezni, hogy merre is van a metrópótló busz megállója. Ez nem egyértelmű, ugyanis az ember automatikusan a 7-es busz megállója környékén keresné, csakhogy ez a Keleti pályaudvar másik oldalán van, a metróbejárat pedig el van kerítve egy fa paravánnal.

A Moszkva téren már meglehetősen nagy a forgalom és az állomáspótló busz sem közlekedik olyan sűrűn, mint a metrópótló busz. A megállóban jókora a tumultus. Sűrű, tömött sorban állnak az autók a busz mellett, amely alig bír beállni a megállóba, hiszen egy Volánbusz megállója is éppen ott van, az indulás pedig most annál nehézkesebben megy. A Batthyány térre a Széna téren és a Mária téren keresztül lehet eljutni. – Ma van az első munkanap és még iskolai tanítás is van, tehát azért ma még sokan veszik igénybe ezeket a pótlásokat.

Részletesen tájékoztatni kell az utasokat és én eddig úgy éreztem, hogy megértők voltak. Mindenki elfogadja, fel kell újítani ezeket a metróállomásokat – mondta Vass László forgalomirányító tiszt. Egyéb forgalmi fennakadásokat is okozhat – legalábbis a szakemberek számítása szerint főleg a belvárosban – az, hogy a 60-as busz végállomása a Batthyány helyett immár a Nyugati Pályaudvar, no persze nem véglegesen. Addig azonban amíg ez a helyzet fennáll, a Margit híd felé a Nyugati Pályaudvartól buszsáv lesz a parkolósáv helyett, így tehát tovább kell keringeniük azoknak, akik parkolót akarnak keresni. A dugók mindenesetre leginkább a belváros forgalmát érintik majd.