1 510 000 Ft az egyedi külső és belső díszítéssel megkülönböztetett, jól felszerelt Vignale kivitel felára

Gyorsan reagált a Ford az autóipar új kihívásaira, néhány éven belül számos hibrid, valamint tisztán elektromos újdonságot mutattak be, és még nem ért véget a modelloffenzíva! A Kuga esetében nem a kompromisszumos akkumulátoros-elektromos hajtásra, hanem a különböző igényekre megoldást kínáló, eltérő hibrid rendszerekre koncentráltak. A harmadik generációt már úgy tervezték, hogy különböző technológiák befogadására alkalmas legyen, így jelenleg 6 különböző konfigurációban lehet megrendelni. Az 1,5 literes, turbós benzines, a szintén 1,5 vagy 2,0 literes dízel, a lágyhibrid dízel és a konnektoros hibrid után az öntöltő hibrid hajtás is gyártásba került.

A 60 cellás, 1,1 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátorcsomag folyadékhűtésű, ezért nincs szükség külön ventilátorra

Bár az erőátviteli rendszert a Toyotától licencelték, a Ford saját motorjával és váltójával építette fel újra, ezenkívül a márka arculatához igazította a hangolását. Erre az eredetinél dinamikusabb vezethetőség kedvéért volt szükség, hogy az FHEV-változat a dízel valódi alternatívája lehessen, és ne kelljen lemondani a megszokott vezetési élményről sem. A legnagyobb különbség a hagyományos váltót helyettesítő, áttételmódosító elektronikában van. A Toyotánál alkalmazott, fokozatmentes (CVT) váltókhoz hasonló működési mód helyett a Ford a szimulált fokozatváltással klasszikus (hidraulikus) automatikus váltóéra emlékeztető viselkedést ért el. A más modellekből ismert, elektronikus forgókapcsoló közepén található L gombbal az energia-visszatáplálás mértékét szabályozhatjuk, és a különböző üzemmódokat is egy gombnyomással aktiválhatjuk. Ezután nincs más dolgunk, mint a speciális műszereket figyelve nyomon követni az energia felhasználását. Fordulatszámmérő helyett a teljesítmény leadásáról, vagy gurulás és fékezés során a visszatöltés mértékéről tájékozódhatunk, de azt is láthatjuk a műszeregység digitális kijelzőjén, hogy pontosan hány százalékát használjuk ki a 190 lóerős teljesítménynek.

Tágas és praktikus, tehát családi autóként is megállja a helyét a Kuga. A Head Up Display-t és vakításmentes LED-es lámpákat is tartalmazó Technológia csomag 410 000 Ft-ba kerül, az FHEV raktere bővítés után csupán 53 literrel kisebb a hagyományos kivitelekénél

A jól leolvasható, tucatnyi adatot szolgáltató panel az egyetlen támpont a rendszer mélyebb megismeréséhez, a magyarországi bemutatón ugyanis kiderült, hogy annyira kifinomultan működik a Kuga, hogy vezetés közben szinte semmi sem tűnik fel a 2,5 literes, Atkinson-ciklusú, szívó benzines és a hajtásban aktívan részt vevő akkumulátor együttműködéséből. A halk és kifinomult hajtáslánc illik a Kuga stílusához, az utazóautóként is beváló családi Ford számára előnyös, hogy nemcsak városban és országúton, hanem autópályán is harmonikusan működik, ahol a hasonló technikák általában kellemetlenül érzik magukat. A dízellel vont párhuzam nemcsak a 2,0 literes, szintén 190 lóerős gázolajos miatt állja meg a helyét, hanem a hozzá mérhető rugalmassága és fogyasztása miatt is, hiszen az autópályás etapot 6,7 literes átlaggal teljesítette, városi használatban pedig túl is tett rajta az 5,7 literes értékkel. Ebbe érdemes belekalkulálni a szabadidő-autó homlokfelületét, valamint 1701 kg-os tömegét is! A Ford ráadásul nagyon büszke rá, hogy a dízelhez hasonlóan 1000 kilométeres hatótávra is képes az autó, ami még egy percek alatt újratölthető típus esetében is hasznos tulajdonság. Csúszós útburkolaton szintén előnyös lehet az FHEV-hez is kérhető „intelligens” összkerékhajtás, amely az első kerekek tapadásához igazítva – szükség esetén – kardántengelyen keresztül nyomatékot juttat a hátsó tengelyre, tehát csak akkor jár többletfogyasztással, ha az útviszonyok indokolják. Ideális körülmények között pusztán a 72 kg-os súlytöbblettel kell számolni, illetve 1600 helyett „csak” 1500 kg-os utánfutót vontathatunk az összkerekes Kugával.

Akár 1600 kg-os utánfutót is vontathat a hibrid Kuga, a levehető vonóhorogért 280 000, az elektromosan behajthatóért 380 000 Ft-ot kérnek

Ami a felszereltséget illeti, akár sportos ST-Line, akár elegáns Vignale kivitelben is összeállíthatjuk az autót, a Ford ebben is szabad kezet ad a vevőknek, akik 11 650 000 Ft-tól konfigurálhatják az FHEV-t. Az összkerékhajtásért 700 000 Ft felárat kérnek, a hasonlóan 190 lóerős és négykerékhajtású, 8 fokozatú automatikus váltóval felszerelt, 2,0 literes EcoBlue dízelnél azonos felszereltség (Titanium X) mellett 600 000 Ft-tal kerül többe ez az eltalált összeállítás.

Ford Kuga FHEV
Összlökettérfogat: 2488 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 140 kW (190 LE) 5500/perc
Hossz./szél./mag.: 4614/1883/1675 mm
Tengelytáv: 2710 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1597/1588 mm
Fordulókör: 11,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 1701/514 kg
Csomagtér: 581-1481 l
Üzemanyagtank: 54 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,5 s
Max. sebesség: 250 km/h
Átlagfogyasztás (WLTP): 5,4 l/100 km
CO2-kibocsátás (WLTP): 125 g/km
Alapár: 11 650 000 Ft