Szélsőséges megoldások helyett a Toyota Corolla elsősorban a minőség, megbízhatóság és tartósság szimbólumaként vált ismertté és közkedveltté. A számok pedig a japán márkát igazolják, hiszen a Corolla a világ legnagyobb darabszámban eladott autója, 1966-tól napjainkig 40 milliónál is többet értékesítettek belőle – hazánkban 47 211 db rója az utakat! Habár a most leköszönő 10. nemzedék tavaly már életciklusa végét taposta, még mindig a földkerekség legkeresettebb típusa volt: az első generációs Aurisszal együtt 1,1 millió példány talált új gazdára.

Nem az európai ízlésvilágot tükrözi a műszerfal Nem az európai ízlésvilágot tükrözi a műszerfal

Ezek után nem véletlen, hogy a 16 helyszínen gyártott (az európai piacra Törökországban készül) és 150 országban értékesített 11. generációs Corolla mindenekelőtt felmenői értékrendjét viszi tovább. Persze a korábbinál modernebb és lendületesebb csomagolásban, de formaterve azért láthatóan visszafogottabb, mint a fiatalosabb célközönségnek szánt Aurisé, s a gazdagon alkalmazott krómdíszítések ugyancsak az eleganciát hangsúlyozzák. Elődjénél 80 mm-rel hosszabb, 15 mm-rel szélesebb, viszont 5 mm-rel alacsonyabb a kompakt limuzin, a tengelytávot pedig 10 centivel, 2700 mm-re nyújtották – az új Mazda3-asé is éppen ekkora. Ahogy ezt, úgy a hátsó utasok lábterét is kategóriaelsőként emlegeti a Toyota, de a Ford Focus, Opel Astra és VW Jetta szedán mellett a középkategóriába átlógó Škoda Octaviát is ellenfélnek tekintik, úgyhogy erre nem vennék mérget.

Tényleg bőven van hely a térdnek, felnőttek is kényelmesen elférnek egymás mögött, s mivel a padlón nincs kitüremkedő középalagút, középen sem olyan kellemetlen ülni – a 180 centinél magasabb utasokhoz viszont intim közelségbe kerül a plafon. Ha nem is szűkös, a szabálytalan alakú csomagtartó 452 literes értéke a kisebbek közé tartozik a szegmensben, az osztottan dönthető támlákkal pedig lapos átrakónyílás keletkezik.

A parkolásban igen, de másban nem segít

Néhány részlettől eltekintve a vezetési környezet megegyezik az Auriséval, annak minden előnyös és hátrányos tulajdonságával együtt. Vezethetőségük viszont eltérő. A méretnövekedés ellenére sikerült egy keveset (-5,7 kg) faragni a súlyából, miközben a nagy szilárdságú acélok használatával nőtt a karosszéria torziós merevsége. Így az első MacPherson és a hátsó csatolt lengőkaros felfüggesztéseknél anélkül használhattak lágyabb rugókat és lengéscsillapítókat, hogy ez a menetdinamikát hátrányosan érintené. A gördülési komfort megnyerőnek tűnt, s kanyarban sem teljesen elveszett az autó, az orrát finoman tolva, jóindulatú alulkormányzottsággal és némi oldaldőléssel fordul. Kormányzása közvetlenebb ugyan, de továbbra is elég szintetikus érzést nyújt, szinte semmiféle visszajelzéssel nem szolgál. Persze a Corolla amúgy sem a dinamikus vezetők autója, s ehhez igazodik a háromtagú motorpaletta is.

Az ülések kényelmesek, a szerény fejteret leszámítva hátul is jól elférni Az ülések kényelmesek, a szerény fejteret leszámítva hátul is jól elférni

Ismerkedésünket az 1,4 literes, 90 lóerős dízellel kezdtük: alacsony fordulaton kissé álmatag, majd 1800-as fordulatnál összekapja magát és innentől derekasan húz. Tisztességesen viszi az 1,3 tonnás autót, előzésnél is számíthatunk a rugalmasságára, a hozzá társított hatfokozatú sebességváltó pedig pontosan megvezetett és könnyen kapcsolható – robotizált automata is kérhető. Egészen csendesen és finoman jár a D-4D gázolajos, s takarékos is, a rövid próbakörön gond nélkül sikerült 5 liter környékén tartani az étvágyát. Hiába a korszerű Valvematic változó szelepvezérlés és -kiemelés, az 1,6-os benzinest bizony pörgetni kell a lendületes haladáshoz, és sűrűn kapcsolgatni a váltóval – utóbbi alól CVT fokozatmentes automata mentesíthet. Ez a fogyasztáson is meglátszik, a jó zajszigetelésnek köszönhetően viszont még hosszan kihúzatva sem tolakodó a hangja.

Az átlagos méretű csomagtér szűk nyíláson keresztül pakolható Az átlagos méretű csomagtér szűk nyíláson keresztül pakolható

Az 1,33-as, benzines alapmotorral nem lehetett kipróbálni a Corollát: igaz, 4 730 000 forintos indulóárával ez csupán 250 ezerrel jutányosabb az 1,6-osnál. Egyébként amilyen őszinte maga az autó, olyan a modern vezetéstámogató berendezéseket nélkülöző felszereltség is, csupán automata parkolóasszisztens és kanyarkövető fényszóró szerepel a listán.

Megegyező változat esetén a ferdehátú Aurisnál 100 000 forinttal drágább a lépcsőshátú Corolla Megegyező változat esetén a ferdehátú Aurisnál 100 000 forinttal drágább a lépcsőshátú Corolla

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!