Furcsán hatott önmagában a 2020 novemberében megmutatott Porsche Vision Renndienst tanulmány, hiszen nem nagyon tudtunk mit kezdeni a gyár korabeli versenyistállóját kiszolgáló VW Transporter modern változatával – mostanáig. Bemutatkozott ugyanis a Porsche cég első, saját márkanéven piacra dobott autójának, a far-középmotoros 356-osnak emléket állító 357-es nevű tanulmány, amely elé fogva vontatóként már értelmet nyert a haszonjármű.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Porsche Newsroom (@porsche_newsroom) által megosztott bejegyzés

Visszatérve a Porsche 357 nevű sportkocsi-tanulmányra, annál szándékosan elkerülték a szériagyártású autókra jellemző kötöttségeket (gyalogosvédelmi előírások, világítás, satöbbi), hiszen valójában egy szoborról van szó, amivel a legelső, a motorját még a hátsó tengely előtt hordó 356-osnak állítanak emléket.

Igyekeztek felidézni az alapformát, de a modern változat zárt kupé, amelynél az ablakvonal kialakítása a meredeken eső tetővonallal együtt bukósisakot idéz. Széles a karosszéria, keskeny az utascella, a kilincseket az ablakok sarkába rejtették, a hátsó lámpák a borítólemezbe vágott lyukakon keresztül világítanak, elöl a ma jellemző 4 fénypont váltja ki a fényszórókat. A színválasztással – Ice Grey Metallic és Grivola Grey Metallic – az ötvenes években népszerű szürke árnyalatokat akarták felidézni a formatervezők, rajtszámként jelenik meg a 75-ös a karosszéria több pontján. Magnéziumból készítették a központi kerékanyás, 20 col átmérőjű felniket, amelyek karbon dísztárcsákat is kaptak, az ezeken elhelyezett kerek lyukakkal az ős-356 dobfékek miatti 205 mm-es lyukkörét idézik.

A megvalósításhoz az alapot a 718 Cayman GT4 RS jelentette, de abból épp csak a vázat tartották meg. A kocsi orrát egy nagy méretű, természetes lenszálakkal erősített műanyagból készített fedéllel borítják, ezért külön tartórudakat kellett készíteni az első légterelőnek. Tükrök helyett a tető peremére helyezett kamerákkal és monitorokkal oldják meg a hátratekintést. A 4,0 literes, 500 lóerő teljesítményű szívó boxermotor természetesen a márka által a chilei üzemben készített e-benzint használja. A levegőt a hátsó oldalablakoknál szívja az erőforrás, a kipufogó kékesen csillogó titánium csövekben végződik, amelyek belső burkolata kerámia.

Elsőként a Volkswagen Csoport berlini Drive kiállítótermében, a „75 Years of Porsche sports cars” tárlaton lesz megtekinthető a Porsche 357 január 27-től február közepéig, aztán a stuttgarti Retro Classics következik február 23-26 között, június 10-11-én a Hockenheimringen megrendezett „Festival of Dreams” rendezvényen lesz látható, de közben többször is átszállítják azt Észak-Amerikába, és természetesen ott lesz a tanulmány a szeptember 28-október 1 között a Laguna Seca pályán megrendezett „Rennsport Reunion” rendezvényen is.