Az agilis kisteherautó sikertörténete Európában kezdődött 1982-ben, a Golf I. nyílt platójú változatával, amely a Volkswagen Caddy név alatt egy személyautó értékeit egy kishaszonjárműével egyesítette és 1992-ig változatlan formában nyílt platóval, platós-ponyvásként vagy keménytetővel dobozos áruszállítóként gyártották.

Az utódjával 1995-ben – amely megjelenését az akkori Polo Classictól kapta – zárt személyautó változat érkezett, amely akár dobozos áruszállítóként vagy ülésekkel, személyszállító kombi kivitelben is rendelhető volt.

Az eredeti, platós pick up formát 2000-ben szüntették be. 2003-ban a Touran alapjaira épülő Caddyvel a harmadik generáció mind a haszonjárművek, mind a személyautók porondján sikeresen debütált, és áruszállítóként, kombi személyszállítóként, illetve a Life kivitelben azóta is személyre szabott szállítási megoldásokat kínál. Ahogyan elődei, az új Caddy is hatalmas népszerűségnek örvend a személyautókhoz hasonló menettulajdonságainak és haszonjárműves kvalitásainak köszönhetően, ami az eladási és regisztrációs adatokból is jól látszik. Ugyanis az elmúlt 25 évben összesen 22 800 Caddy kelt el Ausztriában.
Magyarországon a Caddy új változata 2004-es piacra lépése óta piacvezető a szegmensén belül és a Camion Truck & Bus haszonjármű magazin olvasói szavazásán is háromszor nyert egymás után a modell, tehát nálunk is komoly sikereket könyvelhetett el a méltán népszerű kishaszonjármű. Hazánkban 1996 óta közel 9 ezer darab Caddy talált gazdára.