Mick Fabar egy környezetbarát házakat építő ausztrál vállalkozás tulajdonosa, és egyben megszállott autóbolond. Egy szép nap elhatározta, hogy megpróbálja egy kalap alá hozni hivatását és hobbiját, és egy olyan izomautó építésére adott megbízást, amelynél nem csak a végeredmény , de maga az építés folyamata is a lehető legkisebb környezeti terheléssel jár.

Az első gondolatot tizenegy hónap gondolkodás-tervezés-szervezés követte, ennek lezárta után már gyorsan, alig hét hónap alatt elkészült a ZERO D elnevezésű autó. Valaha egy Ford Falconként látta meg a napvilágot Ausztráliában, a második születésnapja meg az októberben megrendezésre kerülő Sydney Autószalonon lesz. Persze a kis környezeti terhelés szubjektív dolog, hiszen a motorháztető alatt egy 7,3 literes lökettérfogatú Ford Powerstroke dízel dolgozik, amelynek a teljesítményét 600 lóerőre növelték – igaz, közben átalakították úgy, hogy az Ausztráliában kapható B20-as (20 % bio-, 80 % kőolaj-gázolaj) üzemanyaggal is működjön.

A karosszéria helyreállításához nem újragyártott, hanem korábban már használt alkatrészeket vettek alapul. Az utastér bőr kárpitozásához a kárpitosműhelyekből összeszedett maradék-darabokat varrták össze, magától értetődően egy új csavar sincs az autóban. Csak az üvegeket és azok gumi tömítéseit vásárolták újonnan, és mindössze az egyedi, szűk helyre szabott, nagy teljesítményű vízhűtőt és turbó-köztes hűtőt gyártották le újonnan. Az építés folyamatát végig követte a Queensland Bond Egyetem csapata, akik tanúsíthatják, hogy CO2-semleges volt az egész.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!