5 év alatt sokan elgondolkoztak már azon, mit kezdenének a Volkswagen retró-megjelenésű ID.Buzz modelljével, nincsenek ezzel másként a tuningcégek sem. Épp csak most kezdenek megérkezni az első példányok az ügyfelekhez, így az átépítések is leginkább csak virtuálisan léteznek, de például a Delta 4×4 már a gyakorlatban is rátette a 255/55 R18-as méretű terepgumikkal szerelt jellegzetes Classic B felnijeit az egyterűre – ez a méret az, ami még további módosítások nélkül a karosszéria alá fér.

A német Alpin Camper nevű lakó- és kempingautó építő műhely is elkészült a stílusban a villanyautóhoz igazított belső átalakításával, amelyben 3 embernek jut hely az első sorban (a haszonjármű-változatból készült az átépítés), de ágy már csak 2-nek van (1,95×1,2 méteres fekvőfelület) – ez alatt van a kompresszoros hűtőláda és 2 tárolófiók. Nem teljes méretű felnyíló tetőt kapott a villanyautó, hanem olyat, ami épp csak a felállást teszi lehetővé a beltérben, újdonság még, hogy nem szögletes bútorokat használnak, hanem kerekített sarokkal rendelkező darabokat. A konyhablokkban 12 literes friss- és szürkevíztartály és 1 mosogató került elhelyezésre.

Az Irmscher tuningcég rögtön sportosabb felnikkel és kempingautó-átalakítással akarja módosítani a Volkswagen egyterűjét, utóbbi máris elérhető, hiszen az iBox nevű kempingdobozról van szó, amely van akkora méretben is, ami 2 személy számára kényelmes életteret biztosít az ID.Buzz belsejében. A kiegészítő légterelők, a 30 mm-es ültetés és a 20 colos átmérőjű felnik még csak virtuálisan léteznek.

A futóművekre specializálódott H&R már az ID.Buzz egyterű alá tette az első, állítható magasságú sportfutóművet, amihez rögtön nyomtávszélesítőket is kínál, de érdekes módon azt még nem közölték, hogy pontosan mennyivel kerül lejjebb a karosszéria az átalakítást követően. Ígéretük szerint a saját rugókkal és lengéscsillapítókkal a komfort és terhelhetőség megőrzése mellett nyújtják az ültetést.

A Prior Design még csak elmélkedik azon, milyen módon alakítsa át az ID.Buzz külsejét, de minden jelenlegi tervben az a közös, hogy ők a sportos irányt követik. A számítógépes grafikákon Rotiform felniket használnak, amelyek teljesen megtöltik a kerékjáratokat, amihez nagyon mélyre húzott légterelőket párosítanak.