A pengevékony küllős felnik láttatják a hatalmas féktárcsákat és nyergeket

Azonban a tolatómozdony és a Brabus 800-as között van több alapvető különbség is. A mozdony lassan, de biztosan elhúz több száz tonnát, a Brabus 800-as viszont nem húz el semmit. Ő a lámpánál húz el, de nagyon, hiszen a teljesítménye a gyorsaságra kihegyezett: álló rajttal 3,4 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, és utána is csak gyorsul, csak gyorsul, nem szűnő vehemenciával, és vágtázna egészen addig, amíg a gumiabroncsok hangosan szét nem szállnának valahol 300 felett, persze, ha ezt hagyná az elektronika. De nem hagyja, mert vigyáznak a jól fizető vásárlóikra.

A vadállat vezérlőpultja. Merciseknek gyorsan megszokható, a többieknek kell még néhány nap

Mi is ez az autó? A Brabus a Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ típust választotta alapul. Elég biztosra mentek, ez esetben ugyanis a testes SUV hajtásáról egy V8-as, 4,0 literes, biturbó benzinmotor gondoskodik. Na ezt igazán élvezet felhúzni az egekbe, a beavatkozást úgy hívják, hogy PowerXtra B40S-800 teljesítménynövelés. Az ütős koktél alapja a két új, nagy szállítókapacitású turbókoszorú, a maximális töltőnyomás 1,6 bar, tehát korántsem soft-turbók. Ehhez persze átalakították valamelyest a szívóoldalt, és nagyon alaposan a motorvezérlő szoftvert is. Új a rozsdamentes, fojtószelep-vezérlésű sportkipufogó rendszer, amelynek van csendes „coming home” módja is, hogy a nyugodt kertváros az is maradjon.

Ha nagyon tolja a sofőr, a hátul ülők ilyen szép berendezést ”rókázhatnak” össze

A plusz 188 lóerővel elérték a 800-as értéket, nem mellesleg további 150 Nm nyomatékot, amivel beköszöntek az 1000 Nm-es világba – itt főként kamionok és tolatómozdonyok laknak. Speedshift váltómű dolgozik a V8-as motor mögött, az összkerékhajtású monstrum végsebessége 280 km/óra, elektronikusan szabályozva. A hiperkönnyű ötvözetű felnik szerény 10×24 colosak, Platinum Edition sorozatú, monoblock modellek. A gumik rajtuk egy-egy használt kompaktautó áráért 295/30-as méretűek. Mindemellett megpiszkálták az Airmatic légrugós futómű vezérlését, így 25 mm-rel adta lejjebb a GLE. S mindezekre áll a 3 év vagy 100 000 km garancia, és rendszámot is kaphat, bár kilométerenként úgy 262 gramm szén-dioxidot ereget a légkörbe. De hát nem ezért szeretjük, vagyis szeretik, akik tehetik…

A karbon motorburkolat már önmagában remekmű. Főképp a villanyautók szorításában

A Brabus egyértelműsíti, hogy nem csak egy mezei AMG-t láthat az utca népe. Csakis eredeti karbonszálas karosszériaelemeket szereltek fel, hogy ne hízzon tovább a jármű. Ebből készült az első koptató, a hűtőmaszk, a spoilerek, a kerékjárati ívek peremezése, sőt, a hátsó diffúzor is.

A legtöbben ebből a nézetből csodálhatják meg a Brabus új csúcsgépét