Zöld színe megmattult, kuplungja rángatott és általános elhanyagoltságnak örvendett. Az új tulajdonos, Nyírő István azonban nem riadt vissza ilyen „apróságoktól”, felvette szerelőruháját és szépen, szisztematikusan nekiállt újjávarázsolni a megfáradt kocsit. István amúgy autókozmetikában dolgozik, így az utastér és a karosszéria helyrerázása rutingyakorlat volt számára. Kemény munkával felpolírozta a fényezést, addig dolgozott rajta, mígnem újra régi fényében ragyogott a kasztni. Közben szépen gyűltek az ötletek, hogyan legyen egyedibb a többinél.

Ahol túl nagy volt a kopás, ott a karbonfólia segít álcázni. Új a fejegység és kicserélték a gyári hangszórókat Ahol túl nagy volt a kopás, ott a karbonfólia segít álcázni. Új a fejegység és kicserélték a gyári hangszórókat

Fekete karbonfóliával vonták be a motorháztetőt, az első lökhárító aljára szerelt, DTM-stílusú koptatót, a tükröket és a kilincseket. A csomagtartóra egy kis műanyag légterelő került, ezt a stílusosságért színre fújták. Az első BMW-jelvényt fehér karbonalapra helyezték, a tanksapkafedélre pedig István barátnőjének arcképe (!) került.

A gépházban nem az átalakítások tűnnek fel, hanem a hatalmas teherautókürt, amivel stresszelhetők a renitensek A gépházban nem az átalakítások tűnnek fel, hanem a hatalmas teherautókürt, amivel stresszelhetők a renitensek

A felni és a motortuning kényes ügyletében a neves BMW-mágus szomszéd, a turbóbeépítésekkel foglalkozó Wittmann Zsolt segített. A korábban az ő autóján díszelgő 8,5×18 colos ET20-as BBS-felniket szerelték az 5-ösre. Mivel még túl magas volt a kocsi, az akkori M5-ös sportfutóművét építették az autó alá, ettől máris fickósabban lapul az útra. A kocsiban gyárilag az újabb generációs, 24 szelepes, soros hathengeres motor dolgozik, 192 lóerőt szállítva. 20 évig elvolt ezzel, de ideje volt többet kicsikarni belőle.

A recept a következő: Schrik vezérműtengelyek, a szívó 272, a kipufogó 268 fokos (ezáltal a szívószelep a gyári 9 mm helyett 10,2 mm-re nyit, a kipufogó pedig 9 helyett 10 mm-re tárul). A lendkereket könnyítették és beszereltek kevlár kuplungtárcsát, a hengerfej síkolásával a sűrítési viszonyt 10,2:1-rol 10,8:1-re növelték, s persze mindezek miatt módosítottak a motorvezérlésen.

A tulaj barátnőjének portréja került a tanksapkafedélre... A tulaj barátnőjének portréja került a tanksapkafedélre…

Az autó alá egyedi, kétsoros sport-kipufogórendszert készítettek rozsdamentes acélból, fémhordozós sportkatalizátorral. A teljesítmény ezáltal 220-230 lóerőre emelkedett, a kocsi 6,8 másodperc alatt sprintel százra. A nagyobb sűrítés miatt vagy 98-as oktánszámú benzint kell bele tankolni, vagy 95-öst, 20% etanollal.

A sportfutóműnek köszönhető a fickós kiállás. A sportkipufogó hangja komoly A sportfutóműnek köszönhető a fickós kiállás. A sportkipufogó hangja komoly

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!