A 2005-ös gyártású Fiat Stilo másfél éves korában került Gerihez, már eleve a tuning gondolatával. Meg is történt az átépítés a 2007-es, még Szegeden rendezett Carstyling Tuning Show-ra, ahol a kor divatjának megfelelő küllemben pózolt az akkor még fekete autó. Két évre rá ismét átalakult, fehérre fényezték, és sok egyéb fejlesztést is végrehajtottak rajta.

Ráhasalt az útra a Fiat Stilo. Nagyon bátor húzás a színválasztás Ráhasalt az útra a Fiat Stilo. Nagyon bátor húzás a színválasztás

Spirálrugók helyett légrugós futómű

Nos, az idei évadra ismét gyökeresen megváltozott a Fiat. Az újabb átalakításokkal a tulajdonos igazodott az aktuális trendekhez, a korábbi nagy hátsó szárny helyett visszakapta a szolidabb gyári szárnyat.

Fémmunkát is végeztek a kocsin, pontosabban alatta, a 60 mm-es Proex kipufogórendszer végére felszereltek egy egyedi gyártású, 25 centis véget! Kiszedték továbbá a fémrugókat, és szabályozható magasságú légrugós futóművet szereltek be. Ennek kapcsán a kompresszort szépen beépítve a csomagtartóban helyezték el, a légtartályt elrejtették, a rendszer állapotáról tájékoztató műszereket pedig a középkonzol aljába építették.

A bőrrel bevont műszerfalon újdonságot jelentenek az air-ride rendszer középkonzol aljára beszerelt vezérlői és műszerei A bőrrel bevont műszerfalon újdonságot jelentenek az air-ride rendszer középkonzol aljára beszerelt vezérlői és műszerei

A korábbi Oxigin 18 colos felniket egy átmérőben azonos, de klasszisokkal stílusosabb darab váltotta: Angliában találtak hozzá 8,5×18 colos Momo Ferrari felniket! A kerekeket feketére fényezték, majd ahogy most illik, méret alatti, 215/35-ös gumikat „robbantottak” rá. Persze a felillesztéssel volt még feladat, mivel az osztóköre nem egyezett, így egyedileg kellett módosító tárcsát gyártani. Ez egyben nyomtávszélesítő is, s úgy lőtték be a méretet, hogy a felni széle pont egyvonalban legyen a kerékjárati ív szélével – így megfelel az előírásoknak, de a lehető legdögösebb.

Bőrt öltöttek az ülések, a „Törpapa-kék” belül is visszaköszön Bőrt öltöttek az ülések, a „Törpapa-kék” belül is visszaköszön

Az utastér bőrözése már a fekete állapotban elindult, a fehérre elkészült, most csupán módosították. Például a tükröket takaró műanyag háromszögek kaptak új huzatot, valamint a már említett air-ride vezérlőket helyezték el. Sokkal nagyobb a változás a csomagtartóban, a hifit alaposan átépítették. Itt tiszta, egyenes vonalak, szépen látható részegységek szolgáltatják a látványt. A pótkerék helyére egy plusz akkumulátort szereltek, amely csak a hifit szolgálja ki, de megtartották a kondenzátort is, amelyet a mély csatornákhoz kötöttek.

Nagyon tiszta és minőségi installáció a csomagtartóban Nagyon tiszta és minőségi installáció a csomagtartóban

Persze újak az első lámpák is, amelyek a Fönix tuningtól jöttek és LED-es nappali fényűek. Finoman módosítottak a spoilereken, a küszöböt összedolgozták a fémrészekkel, míg a sárvédőket oldalanként 2-2 cm-rel szélesítették. A színváltás előtt volt egy kis agyalás, de végül kiderült, hogy a fehéret váltó matt „Törpapakék” telitalálat az autón – nem fújták, fóliázták (Grafiwrap, 7 év színgaranciával). Mivel a Stilo oldalán magas az egybefüggő lemezfelület, a kékséget a küszöb fölé ragasztott fekete dekorcsíkkal törték meg.

Egyedi far, 25 cm-es átmérőjű kipufogóvéggel. Nem lesz párja Egyedi far, 25 cm-es átmérőjű kipufogóvéggel. Nem lesz párja

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!