Maga a gyár is érezte, hogy milyen lehetőségek vannak a Ford Ka-ban, hiszen elkészítették az 1,6 literes motorral szerelt SportKa-t, amely olcsósága ellenére egész fickós kis gép. Azonban 95 lóerőnél sokkal jobban hangzik a 300! Főleg, ha mindez a hátsó kerekeket támadja.

Első pillantásra nem sok minden árulkodik arról, micsoda felfordulás történt ebben az autóban. A nagy felniket még egy normál autóra is rá lehetne pakolni, és a motor épségéhez elengedhetetlen, a motorháztetőbe vágott szellőzőnyílások se hivalkodóak. Aztán persze a szemlélő észreveszi, hogy utastér helyett combos bukókeretet lát az ablakokon keresztül. Csak a karosszéria átalakítása 10 hónapig tartott.

A motortérben hosszában került beépítésre a 2,0 literes lökettérfogatú Cosworth YB blokk – a Ford is ilyesmit művet, amikor az Escort RS Cosworth-ot készítette. Azonban a Ka esetén alaposan át kellett szabni a tűzfalat, váltóalagutat kellett készíteni, és hát a hátsó futómű felfogatását is ki kellett alakítani. Az eredmény: a szolid beavatkozást követően 300 lóerős turbómotor, hátsókerékhajtás, és kevesebb, mint 900 kg-os saját tömeg. Juhé!

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!