Moszkvai tervező találta ki a dizájnt. Fotó: EMS

Érdekes átkötés, hogy ez a Passat még nem teljesen készen a budapesti AMTS-en mutatta meg magát először az értő nagyközönség előtt. Egy év munka után ugyanis addigra állt össze Daniel Volkmar autója. A német srác korábban sem szalonállapotban használta, alaposan leültetve, nagy kerekeken gördült vele, de még messze az átlagembereknek elfogadható szinten tartotta a kocsit – amíg össze nem jött a Sauberkraut tuningcsapattal…

Bentley kárpitanyag emeli a minőségérzetet

Ők szedték szét az autót némi ötletelés után. Eldöntötték, hogy egyedibbé teszik, így beszereztek egy első Rieger lökhárítótoldatot, amelyre maguk készítettek egy wingletes koptatót. Szintén egyedileg gyártották le a küszöbidomokat, amelyek egyenes vonalukkal hangsúlyozzák a Passat 5.5-ös tiszta vonalait, az orbitális hátsó szárny viszont odavág az összképnek. A tuning egyik lényege az ültetés, azt is megkapta a gép. TA Technix szettet szereltek alá, s persze légrugózást. Hogy kanyarodni is tudjon, átalakították a sárvédőket, alaposan öblösítve, a háromrészes, 9,5×18 colos Tracer Tech 1-es felnikre pedig jócskán alulméretezett robbantott gumikat húztak.

Földhöz lapul a légrugós Passat

Az eredetileg fehér, Highline felszereltségű autóra FX fóliát ragasztottak, a dizájn a moszkvai Alexander Yusipov tervei alapján készült. Az üléseket és az OMP levehető sportkormányt a Schuhmann kárpitosműhely húzta át, mégpedig téglaszínű Bentley Alcantarával. A váltógomb a versenyautók magas karját utánozza. Összeszereléskor a korábban krómozott féknyergeket feketére festették, de megtartották a telepiros W8-as hátsó lámpákat és a füstfóliás fényszórókat.

Az a hatalmas hátsó vasalódeszka félreismerhetetlen