A McLaren Automotive a Gran Turismo játék számára álmodott egy nagyot, most pedig bejelentették, hogy 25 példány erejéig a valóságban is megépítik a Solus GT elnevezésű, együléses pályaautót – az FIA biztonsági berendezésekkel rendelkező autó nem alkalmas se a közúti közlekedésre, se a versenyzésre.

1 tonna alatt marad a saját tömeg, az aerodinamikai csomag 1200 kg leszorító-erőt termel végsebességnél, az ülés mögé pedig 5,2 literes lökettérfogatú, 10 000/perc fölé pörgethető szívó V12-est építenek (840 LE/650 Nm). Apropó ülés, a HANS nyakvédőt és annak rögzítését a tulajdonosra szabják minden esetben. Egyedi alumínium házat öntenek az egyenes fogazású fogaskerekeket tartalmazó 7 fokozatú, robotizált váltónak, nincs kuplungpedál, tehát lefullasztani se lehet az autót.

A 0-100 km/óra gyorsulás 2,5 másodperc körül megvan (aszfalttól is függ), a csúcssebesség meghaladja a 322 km/órás tempót, és zárt autóként különleges a vezető 180°-os látószöge, azaz nincsenek tetőoszlopok, amelyek akadályoznák a kilátást. A motor az utasfülke fölött szívja a levegőt, ami nem csak műszakilag (hideg levegő), de élmény (szívászaj) szempontjából is előnyös. Mind a 25 McLaren Solus GT előre gazdára talált, a gyár 2023-ban kezdi az autók átadását, ha elkészülnek, világszerte különböző versenypályákon dedikált rendezvényeket tartanak majd, ahol a tulajdonosok a gyári versenyzők segítségével hozhatják ki a maximumot legújabb játékszerükből.