Mi ez? Varrógéphajtású futárkocsi? Majdnem, a jó megoldás: „Porsche-hajtású őrült Combo”. Fotó: Bara Kárpit, Tóth László Rudolf és Dombóvári Mihály Mi ez? Varrógéphajtású futárkocsi? Majdnem, a jó megoldás: „Porsche-hajtású őrült Combo”. Fotó: Bara Kárpit, Tóth László Rudolf és Dombóvári Mihály

Továbbfejlődött az öngyilkos ajtókkal, idegen fényszórókkal, Porsche belső térrel ékeskedő Opel Combo, amelyet Bara Laci „szuperkárpitos” mester birtokol. Pontosabban a birtokjog nehezen meghatározható, mert az egész műhelyszemélyzet, sőt a baráti holdudvar is aktívan részt vett az építésben és a sikerekkel járó ünneplésekben, így igazán egy egész csapat düllesztheti a mellét az autó mögött.

OMP sportkormány mögött Porsche műszeregység. A Porsche ülések maradtak a négypontos övekkel. Minden bőrbe dombornyomták a Bara-emblémát OMP sportkormány mögött Porsche műszeregység. A Porsche ülések maradtak a négypontos övekkel. Minden bőrbe dombornyomták a Bara-emblémát

Bármennyire is Opelnek tűnik, a lemezek alatt már nem villámemblémás furgontechnika, hanem egy megskalpolt Porsche Boxster rejtőzik! 2014-et írtunk, mikor Baki Peti jelezte, hogy a látókörébe került egy totálkárosra tört, keveset futott Boxster. Az autót megszerezték, így a tavalyi hungaroringi Opel Családi Nap után újra szétdöntötték a Combót. A feladat nagy volt: beszabni a Combo felépítmény alá a Porsche padlólemezt minden szerelékével. A küszöbök közötti szélességkülönbség mindössze 1 cm volt, így haladósnak ígérkezett a munka. Ám a Porschén az első doblemezek használhatatlanra deformálódtak, így kellett még egy üres Porsche kasztni. Ez is meglett, így beszabhatták a doblemezeket, de a rugótornyokat a Combo adta. Bő fél évig tartott a lakatolás, ebben benne volt a sárvédők szélesítése, a Porsche padló beszabása, bölcsőkkel, futómű-bekötési pontokkal együtt. Laci a Combo eredeti motorját-váltóját eladta, egyszerűen nem volt rá szükség, hiszen a 29 000 km-t sem futott hathengeres Porsche boxermotor az automatikus váltóval ütősebb kombinációt ígért. A motor természetesen hátra került, a puttony alá, de szép motorházba illesztve. Ráadásként készítettek hozzá rozsdamentes acélból szabott és polírozott sportkipufogót, majd sportlégszűrőt is kapott, a légkondit viszont lecsatolták róla.

A futóműnél kadmiumozták és krómozták az alkatrészeket, s beszereltek egy légrugós rendszert is. A felnik a legendás Porsche „telefontárcsák”, amelyeket RS Viktor szerzett be és pofozott szépre. Sokat dolgoztak azon, hogy ne csupán show-autó legyen a gép, hanem vezethető járművé váljon. Minden elektronikát bekötöttek, minden működik a kocsin, a műszerfaltól az újított elektromos üvegtetőig (ez is Twingo-származék, mint a korábbi vászontető).

Porsche-származék a technika. A kiállításokhoz külön állványokat készíttettek. Bara Laci: „Külön köszönet Hudák Zsoltinak, Kocséri Lacinak és Tar Andrásnak!” Porsche-származék a technika. A kiállításokhoz külön állványokat készíttettek. Bara Laci: „Külön köszönet Hudák Zsoltinak, Kocséri Lacinak és Tar Andrásnak!”

Az eszméletlenül szép kárpitozásról már nem is beszélünk, inkább Laci vezetési tapasztalatairól. Elmondása szerint érezni, hogy nagyon merev a kasztni (nemhiába, tető nélküli autó adta a padlóját), a Drift Garage igen jó munkát végzett. Szép a hangja, fickós a mozgása, a szűk íves kikanyarodáskor nagyon kell figyelni, mert nagyobb gázra azonnal keresztbe vágja magát, ami felettébb szokatlan egy Combótól! Ráadásul utazni sem rossz vele, hiszen teljesen hangszigetelték, kellemes a környezet.

Nagy hifi a gyomorban, óriás TV a hátsó ajtóban, „bőrazonos” kézitáska, és air ride palack a tetőnél Nagy hifi a gyomorban, óriás TV a hátsó ajtóban, „bőrazonos” kézitáska, és air ride palack a tetőnél

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!