Közel 11 éven át gyártották a Mercedes W124-est, köznyelv szerint a púpos Mercit – a magas csomagtérfedél miatt lett ez a beceneve itthon. Korának köszönhetően kezd klasszikussá érni, így nem kell azon csodálkoznunk, hogy egyre több autórajongó „fedezi fel”. Szilvási Szilveszterhez öt éve, igen lerongyolódott állapotban került a Merci, lényegében a bontástól mentette meg.

Az 1989-es évjáratú autóval eleinte az volt a célkitűzése, hogy a gyári, rozsdamentes állapotára restaurálja, de a tuningvírus őt is megfertőzte.

Először síküveges első fényszórókat és indexeket, majd füstkristály hátsó lámpákat szerelt be. Az első lökhárító aljára koptató került, aztán a belelendült gazdi a Chrysler 300 C hűtőmaszkjába való fémrácsot faragott a gyári Mercedes-keretbe. Időközben a tetőt, a hátsó lámpa keretét, a csomagtérajtó széles fogantyúját is bevonták karbonfóliával. Nagyvilági huncutság, hogy az autó küszöbburkolatába a mai Brabus Merciken látható LED-es világítást építettek.

A mélynyomó kerete egy Actros kamion emblémája volt A mélynyomó kerete egy Actros kamion emblémája volt

Érdekes transzplantáció, hogy a Saab 9000-es bőrüléseit szerelte be Szilveszter, amit a W124 Sportline felszereltségre jellemző kárpitokkal párosított. A küszöböket farmerral vonta be, sőt AMG fakormány és váltógomb is került a kocsiba. A belső világítást fehér LED-ekkel dobta fel. A csomagtérbe költözött egy Soundstream 1200 wattos mélynyomó, egy Axton monoblock 350 wattos RMS erősítő és egy digitális kijelzős kondenzátor. A három egység szolid, de hatásos enteriőrben foglal helyet: a mélynyomó hangszórórácsaként például egy Mercedes Actros jelvénye szolgál.

Klasszikus, burkolatlan erőforrás. Legalább van mit polírozni Klasszikus, burkolatlan erőforrás. Legalább van mit polírozni

A motor 2,0 literes dízel, amelynek szelepfedelét felpolírozták. A kipufogó is átalakult, 50 mm átmérőju csőből hegesztettek a kocsi alá új rendszert, a végén gyári dobbal és krómozott, dupla dízelvéggel. A gyári futóműrugókat AMG ültetőrugók váltották, s a lágy lengéscsillapítók helyére is keményített készlet került. Felnikből a nyári készlet egy 8,5×18 colos MAE garnitúra, elöl 215/40, hátul 225/40 R18-as gumikkal.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!