Az idei első negyedévi újautó-értékesítési adatok tanúsága szerint 1997 darabos eladási mutatójával a dobogó harmadik fokán áll a tavaly piacra lépett kis kompakt. A sikerhez persze nélkülözhetetlen a megbízhatóság, a tetszetős design, a tágas utastér és a versenyképes ár-érték arány is. Az 1,6-os dízel kivitel is megfelel az előbbi kritériumok zömének, de egy helyen azért „rezeg a léc”, ez pedig talán a legsúlyosabb pont, az ár-érték arány. Az autó egyszerűen túl drága, és az árcédulán lévő összeget a felszereltség sem kompenzálja.

Ismétlés

Korábbi lapszámainkban már találkozhattak benzines és dízel SX4-tesztekkel (AM 2006/11. és 17.), így az ott leírtak a mostani autóra is igazak. Jópofa a Suzuki külső designja, négy főnek kényelmes az utastere és ízléses a műszerfal kialakítása is. Mindezekhez egy igen jól hangolt futóművet társítottak, ami a kissé sprőd rugózása miatt szemöldökráncolásra adhat okot, de ha a szükség úgy kívánja, szigorúan a kijelölt íven tartja autónkat. Az SX4-es a magas építését meghazudtolóan jól tűri a tempósabb kanyargós útszakaszokat, a karosszéria dőlése minimális. A csomagtér mérete még éppen megfelelő, a 270 literes érték egyáltalán nem számít kiemelkedőnek és a variálhatóság is csak átlagos. Az ülések 60-40%-os arányban osztva dönthetők és kompletten (ülőlap+támla) fel is hajthatók az első ülések mögé. Sajnos nincs lehetőségünk sínen való tologatásra, amivel igény szerint beállíthatnánk a szükséges helyet az éppen aktuális létszám és a csomagok függvényében. Kár érte!

Szívhang

Az autóban lévő 1,6-os, 90 lóerős dízelmotor kiváló darab, a 215 Nm-es maximális nyomaték pedig abszolút elég a dinamikus autózáshoz. A tesztautót alig 100 kilométerrel vettük át, de a bejáratós időszak ellenére elfogadható a 6,0 literes átlagfogyasztási érték. A viszonylag nagy homlokfelület és a masszív tükrök keltette légörvények zaja autópályán haladva tolakodóan beszűrődik az utastérbe, de nem is ez a fő gond, hanem a motorzaj. Amíg az erősebb, 1,9-es gázolajoshoz hatfokozatú váltót csatoltak, addig a kisebb dízelnek be kell érnie egy ötgangos szerkezettel. A váltó megvezetése katonásan pontos, azzal nincs is semmi baj, de autópályán 130 km/óránál már közel 3000-et forog a motor, ami nem tesz jót a komfortérzetünknek.

A felszereltség nem nevezhető gazdagnak, ABS, légkondicionáló, szervokormány, vezető- és utasoldali légzsák már az induló, GC (AC) szintű dízelhez is jár (4 090 000 Ft). A tesztelt GLX (AC) változat sajátja a kormányról vezérelhető hifi, a központi zár, a piperetükör, a három darab kapaszkodó és az állítható magasságú vezetőülés. Ezekkel a kiegészítőkkel autónk immár 4 440 000 forintot kóstál! Ebben az ársávban olyan bőséges a választék, hogy nagyobb, jobban felszerelt autók közül is csemegézhetünk. Elég csak például a tesztben szereplő gázolajos motorral társított Citroen C4-esre (3 940 000 Ft-tól), Ford Focusra (4 218 000 Ft-tól) vagy Peugeot 307-esre (4 028 000 Ft-tól) gondolni. A mi tippünk inkább egy 1,5-ös benzines SX4-es,  amelyhez közel 1,2 millió forinttal kedvezőbb áron juthatunk hozzá (GC és GLX (AC) esetén is), mint az 1.6 DDiS-hez!