Annak idején az Amerikai Egyesült Államok és a Szovjetunió egyre korszerűbb tömegpusztító fegyverek fejlesztésébe és felhalmozásába hajszolta bele egymást. A két szuperhatalom rivalizálása odáig fajult, hogy a másik fél megtámadása gyakorlatilag a bolygó megsemmisítéséhez vezetett volna. Valahogy így sarkallja egymást folyamatosan nagyobb és nagyobb teljesítményre a három német presztízsmárka, s nemrég Japánból is megérkezett a hadüzenet.

Kilövésre felkészülni!

Nos, tesztünk főszereplője, a C 63 AMG jócskán kiemelkedik a középkategóriás szuperfegyverek mezőnyéből. A Mercedes gyári tuningcége bizony nem aprózta el a dolgot: fogták 6208 cm3-es sportmotorjukat, s belegyűrték a C-osztály orrába. A V8-as 457 lóerőt és 600 Nm forgatónyomatékot zúdít a hátsó kerekekre!

Egyszerre mámorító és félelmetes, amit ez a motor az 1,7 tonnás sportlimuzinnal művel. Padlógázra rakéta módjára lő ki, majd eszelős vágtába kezd: egy szempillantás alatt százon terem, és mindegy, milyen tempónál lépünk oda neki, mindent elsöprő erővel tombol. Mintha valamiféle rutinfeladatot hajtana végre, még a 250 km/órás

csúcssebességet is természetes könnyedséggel éri el – amennyiben a tulajdonos elvégzi az AMG vezetéstechnikai képzését, hajlandóak 280-ra emelni az elektronikus korlátozást. Közben velőtrázóan üvölt és hörög a V8-as, a Nascar versenyautókéhoz hasonlatos a C 63 AMG orgánuma.

A hétfokozatú automatikus sebességváltó méltó partnere a motornak, manuális programban 50 százalékkal gyorsabban cseréli az áttételeket, mint a “komfort” módban. Villámgyorsan reagál az utasításokra, s ilyenkor minden egyes kapcsolás élményszámba megy: felváltáskor finoman hátba

vág az ülés, visszagangolásnál pedig hangzatos gázfröccsel öblöget a szerkezet. Ha mindez nem lenne elég, hagyja leszabályozásig forogni a motort – előtte a középső kijelző elvörösödik és figyelmeztet, hogy ideje váltani. A kormány mögötti fülekkel kapcsolgatva akár Formula–1-es versenyzőnek is érezheti magát a vezető. Ezek után a kézi váltó egyáltalán nem hiányzik a kocsiból.
 
Mit ér az erő, ha nem uralod?

A korábbi modellektől eltérően a vezethetőségre is nagy hangsúlyt fordítottak a mérnökök, a C 63 AMG e tekintetben is dacol a legjobbakkal. Keményre hangolt futóművével hegyi szerpentinen és versenypályán is remekül helytáll, a kanyarokban rendületlenül kapaszkodik a gép. Jelentős

tömege ellenére könnyednek és nagyon kiegyensúlyozottnak érződik, borzasztóan agilis, no és élénken reagál a kormánymozdulatokra. Az alján egyenesre csapott, közvetlen áttételezésű (ütközéstől ütközésig 2,5 fordulat) sportkormány fogása jó, elegendő visszajelzéssel szolgál, így precízen fűzhetjük ívről ívre a kocsit. A szabályozható oldaltámaszú kagylóülések a legélesebb kanyarokban is kiválóan tartanak.

Elöl 360 mm átmérőjű féktárcsák és hatdugattyús nyergek, hátul 330 mm-es tárcsák és négydugattyús nyergek lassítják az autót. De még hogy! A C 63 AMG nagy sebességről is úgy megáll, mintha satuba fogták volna. A menetstabilizáló rendszer pedig nemcsak elnézőbbé tehető, hanem a márka történetében először teljesen ki is iktatható – ezt már tényleg csak versenypályán javasolt kipróbálni, mert avatatlan kezekben könnyedén elsül, s „tömegpusztító” fegyverré válhat a kocsi.

Egy középkategóriás limuzinban 457 lóerő a hátsó keréken… Ez őrület! Komoly önuralmat követel, hogy ne tapossuk minduntalan a padlóba a gázpedált. Az átlagfogyasztás így 20 liter alatt tartható, máskülönben inkább a 30-hoz közelít, tehát 250-300 kilométerenként meglátogathatunk egy benzinkutat. Persze ez a legkevésbé sem fogja zavarni azt, aki 19,6 millió forintot kiad ezért a parádés örömautóért. Képességeihez mérten jutányos, de csalóka a C 63 AMG ára: amint a mellékelt ábra is mutatja, könnyedén elkölthetünk még néhány milliót az extrákra.