A napimádóknak manapság fokozottan kell védekezniük a nap káros sugarai ellen. Bizony a kabriók is egyre jobban vigyáznak, elkerülendő a „leégést”. Az autósvilágban a merevítő elemek töltik be a naptej szerepét: ha lekapják egy kocsi tetejét, a megfelelő védelem érdekében bizony alaposan meg kell erősíteni a karosszériát, “nehogy a sérült bőrfelület túlzottan ráncos legyen”. Az 1-es BMW kabrió változata például potom egy mázsával nehezebb a kupénál, az általunk tesztelt, automatikus sebességváltóval felszerelt 125i Cabrio már 1,6 tonnánál is súlyosabb jelenség. Ezek után nem is csoda, hogy a BMW-nél nem erőltették az összehajtogatható acéltetőt, megmaradtak inkább a hagyományos vászonfelsőnél.

Muzikális motor a soros hathengeres

Így is kénytelenek voltak feláldozni valamennyit a márka tradicionális értékeiből: az 1-es sorozat négyféle karosszériaváltozata közül (három- és ötajtós, kupé és kabrió) ez a legkevésbé eleven és sportosan vezethető. Persze a vezetés örömére szakosodott roadsterekkel szemben a kabriók amúgy is inkább a nyitott autózás, a gondtalan suhanás élményéről szólnak. Ezt pedig hibátlanul nyújtja a BMW! Hát még a hatfokozatú, Steptronic automatikus váltóval (+542 400 Ft) felszerelve: nagyon elegáns, ahogy a tóparti sétányon korzózva, a nagy semmittevésben kényelmesen hátradől a sofőr. Igaz, a korszerű duplakuplungos egységekhez képest ez komótosan cseréli az áttételeket, s kissé visszafogja a lovak vágtáját, ugyanakkor remek időzítéssel és vajpuhán dolgozik.

A háromezres motor élénken reagál a gázadásra, kezdettől fogva megnyerően gyorsítja a kocsit, de 3000-es fordulat felett lendül bele igazán. No és mileyen dalra zendít rá! A soros hathengeres muzsikája valódi zenemű az autóbolond ember fülének! A motor bőséges erőtartalékainak köszönhetően nagy biztonsággal előzhetünk, autópályán pedig a 150 km/óra körüli tempó számít kényelmes utazósebességnek – zárt tető mellett azonban a szélzaj kicsivel nagyobb a kelleténél.  
Bár viszonylag kényelmes hangolású a futómű, s így jól rugózik, azért kanyargós úton sem vall szégyent a BMW. Kormányzása precíz, stabilan fordul, viselkedése jóindulatú: először az orra kezd lecsúszni az ívről, ahelyett, hogy a hátulja indulna meg. A menetstabilizáló rendszer teljesen kiiktatható, de az automata váltó miatt igazi kihívás „megtáncoltatni” a kocsit.    

Nyitott tetővel mutat igazán jól az 1-es Cabrio

Az 1-es kabrió 22 másodperc alatt kapja le sapkáját, s erre 40 km/órás sebességig menet közben is képes. Kissé esetlen a koreográfia, ahogy az elektrohidraulikus szerkezet a tető hajtogatásával bajlódik, mintha valakiő vetkőzés közben belegabalyodna a felsőjébe. Cserében viszont a fejfedő – helytakarékos Z alakra hajtogatva – takaros fedél alá kerül, így pedig igazán harmonikus képet nyújt az autó. Városi tempó mellett szinte teljesen huzatmentes az utastér, országúton pedig kellemesen cirógat és hűsít a menetszél. Akár autópályán is lehet nyitottan döngetni, ám ez esetben ajánlatos felszerelni az opciós szélterelőt (+84 700 Ft) az első ülések mögé. Egyébként jobb is ez így, mert hátul legfeljebb gyerekek férnek el kényelmesen, és a csomagtartó is két személy útipoggyászát nyeli el „csuklás” nélkül. Az üléstámlák viszont ledönthetők, tehát a wakebord deszka, vagy a kite-felszerelés szállítása sem okozhat problémát.

Összességében a kompakt kabriók mezőnyének egyik legélvezetesebb darabja az 1-es, s az egyedüli, amelyik a hátsó kerekét hajtja – a kétüléses roadsterek itt nem játszanak. Csakhogy a BMW-nél alaposan megkérik az árát mindennek: egyetlen prémium vetélytársa, az Audi A3 Cabrio nem is kevéssel olcsóbb nála. A bajor márkához a 118i Cabrio (143 LE) jelenti a belépőt 8 211 000 forinttól, míg a remek 125i verzióért legalább hárommillióval mélyebben a zsebünkbe kell nyúlni.