Feljebb se lesznek sokkal keskenyebbek a tetőoszlopok, amelyek így sokat takarnak ki a látómezőből. Fotó: Stefler Balázs

Citan néven már elérhető egy ideje haszonjárműként és személyszállítóként is a márka modul egyterűje, és most mintegy 2 millióval drágábban megvásárolható a személyautós körítésű T-osztály is. Kívülről is látszik az eltérés, de igazán a teljesen burkolt és az MBUX digitális segéddel is rendelkező fejegységet felvonultató belsőben érhető tetten a változás; azért nem olyan modern a kialakítás, mint a márkatestvéreknél. A praktikumra nem lehet panasz, sok a hely, mindenfelé tárolóhelyeket találunk, szükség esetén pedig a kemény kalaptartóra is lehet pakolni. A sofőr szemszögéből a tágasság hátránya, hogy a messze lévő vastag tetőoszlopok sokat takarnak ki átlósan a látómezőből.

Kellemes páros a dízelmotor és a duplakuplungos váltó, finom az együttműködésük

Az 1,5 literes dízelmotor régi ismerős már a Renault konszern kínálatából, legújabb változata a fejlett közös nyomócsöves befecskendezés jóvoltából kifejezetten csendesen és finoman üzemel. A 7 fokozatú duplakuplungos váltó is a francia konszerntől érkezik, és az induláskor tétovázást leszámítva finoman és gyorsan dolgozik. A túlnyomórészt autópályás-országutas tesztút során 5,3 l/ 00 km-es átlagot mértünk, de városban ennél magasabb lehet a fogyasztás még a motorleállító ellenére is.

Már-már túl sok is a hely hátul, a kapaszkodóért például nyújtózkodnia kell egy átlagos magasságú utasnak

A futómű hangolását is eltalálták, kényelmesen lehet haladni a T-osztállyal, a legtöbb úthibáról csak hang jut el a belsőbe, ennek ára, hogy a karosszéria oldaldőlése nagy, és mivel viszonylag magasan ülnek az utasok, ezt érezni is lehet. Ez annyiból nem zavaró, hogy az autó egésze tiltakozik a sportos tempó ellen, a váltó elejti a fordulatot, és hiába kapcsol vissza, az üresen is 1,7 tonnás saját tömeg miatt nem fog megugrani, és a kormányzás is érzéketlen.

Üdvözletét küldi a Citan: 180°-ban nyitható a hátsó ajtó, nincs akadálya a targoncás rakodásnak

Könnyen vezethető, tágas és kényelmes családi autó lett a Mercedes-Benz mérnökei által finomhangolt modul egyterű, amelynek az ára nem tükröz prémium-felárat, hiszen a hasonló paraméterekkel – méret, dízelmotor, automatikus váltó – rendelkező konkurencia is szinte forintra ennyibe kerül.

Kényelmes a haladás, az úthibák dübörgését nem sikerült teljesen elcsendesíteni

TETSZETT
• csendes, finom működés
• kényelmes felfüggesztés
• tágas és praktikus belső
NEM TETSZETT
• erős karosszériadőlés
• vastag tetőoszlopok

ÖSSZEGZÉS
4,5 méteren rengeteg helyet és kényelmes működést ad a T-osztály, de a Mercedes-Benz mivoltát nagyítóval kell keresni – lásd a központi érintőképernyőt. Ezt a tudást a konkurencia sem adja olcsóbban.

Mercedes-Benz T 180 d 7G-DCT
Összlökettérfogat: 1461 cm3
Hengerek/szelepek S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 85 kW (116 LE) 3750/perc
Max. forgatónyomaték: 270 Nm 1750/perc
Hossz./szél./mag.: 4498/1859/1811 mm
Tengelytáv: 2716 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1579/1575 mm
Fordulókör: 11,8 m
Tömeg/teherbírás: 1678/521 kg
Csomagtér: 520-2127 l
Üzemanyagtank: 54 l
Gyors. 0-100 km/h: 13,2 s
Max. sebesség: 177 km/h
Átlagfogyasztás (WLTP): 5,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 144 g/km
A modell alapára: 10 452 400 Ft (T 160, 102 LE)
A tesztautó ára: 12 158 976 Ft