Amikor bejelentették, hogy az Alfa Romeo is átveszi majd a következő Mazda MX-5-öst, elárulták, hogy 2014-ben lesz megvásárolható az új generáció. Addig meg folyamatosan érkező limitált szériás modellekkel próbálja rábírni a Mazda a rajongókat arra, hogy autót cseréljenek. Aktuálisan a harmadik generáció frissített változatát lehet megvásárolni, azon belül is a Takumi névre keresztelt modell nyitotta a sort.

Ismeri Magyarországot és a nyelvet a navigáció, amelynek a kijelzője azonban nagyon csillog, napfényben alig látni Ismeri Magyarországot és a nyelvet a navigáció, amelynek a kijelzője azonban nagyon csillog, napfényben alig látni

Egész Európában ugyanaz a csomag tartalma, amely a karosszéria külsején a következőket jelenti: már-már feketébe hajló padlizsánlila metálfény, sötétszürkére fényezett, 17 col átmérőjű alufelnik és krómgyűrűs ködlámpák. Az utastérben rögtön szemet szúr a Havanna-barna színű bőrkárpit, de van érintőképernyős Sanyo fejegység TomTom (és ennek köszönhetően hazai térképpel rendelkező és magyarul is beszélő) navigációval, alumíniumpedál és tempomat, no meg elképesztő rondán beépített Bluetooth kihangosító. Utóbbi mikrofonját utólag a kormányoszlopra ragasztották, a kábel jól láthatóan kanyarog a műszeregység alá. Hiába a navigáció, ha annak kijelzőjét csak akkor látni rendesen, ha épp nem süti a nap – márpedig a nyitott autózás alapvető dolog ennél a típusnál. A tempomat annak hasznos, aki netán messze lakik a kanyargós szerpentinektől, és autópályán-autóúton kell odáig autóznia.

A tudás épp elég az élvezethez

Különösen az 1,8 literes motorral felszerelt alapváltozatnál, márpedig a Takumi csak ezzel az erőforrással kombinálható. A 126 lóerő óvatos duhaj, a legelső MX-5-öshöz képest termetes és nehéz karosszériában nagy dolgokra nem képes. A többi közlekedőt még nyugodtan körbeautózhatjuk vele, a farolást nem komálja, de annyi ereje mindig van, hogy tudjunk gyorsítani. Már-már bolondbiztos a kanyarokban, persze azért néha riszál egyet-kettőt, amit egy-két hirtelen kormánymozdulattal lehet kezelni.

Nem hiába mondja a Mazda, hogy a roadstere egy ló, amellyel néha bizony kemény kézzel kell bánni a lovasnak, mármint vezetőnek. A japánok azért rendesen betörték ezt a jószágot, a kormányzás pontos, jól adagolható a fék, és az igazat megvallva nagyon jól lehet előre érezni, mikor fog toporzékolni az MX-5-ös, úgyhogy kis odafigyeléssel garantált sikerélményt nyújt.

Szép a bőrkárpit, de gyorsan beleizzad az ember. A kormányoszlopon lévő Bluetooth kihangosító mikrofonja nem szép részlet Szép a bőrkárpit, de gyorsan beleizzad az ember. A kormányoszlopon lévő Bluetooth kihangosító mikrofonja nem szép részlet

Valamivel több, mint 7 millió forintot kértek a Mazda MX-5 Takumi vászontetős változatért, de már az összest elkapkodták, úgyhogy ilyet már nem lehet venni. Aki különlegességre vágyik, annak egy kicsit türelemmel kell lennie, ám aki le tud mondani néhány kiegészítőről, már 6,4 millió forintért beleülhet egy Challenge felszereltségű vászontetős példányba. Akinek kell a hat fokozat, a sperdiffi és a 2,0 literes motor 160 lóerővel, annak 8,3 milliót kell fizetnie az élményért. Még így, nyugdíjazás előtt is nagyon csábító ajánlat.

Élvezetesen vezethető az 1,8-as változat, nagyon jól érezni tudása és teljesítőképessége határait Élvezetesen vezethető az 1,8-as változat, nagyon jól érezni tudása és teljesítőképessége határait

Tetszett
pontos kormányzás
vezethetőség
megfelelő motorteljesítmény
vezetési élmény

Nem tetszett
izzasztó bőrkárpit
nehezen látható navigáció-képernyő

Összegzés
Nem öreg, hanem klasszikus az MX-5-ös, amely még mindig képes örömet csalni a vezető arcára. Nemcsak limitált modellként, egyedi megjelenéssel, hanem hétköznapi körítésben is igen csábító.

Mazda MX-5 1.8
Összlökettérfogat: 1798 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 93 kW (126 LE) 6500/min
Max. forgatónyomaték: 167 Nm 4500/min

Hossz./szél./mag.: 4020/1720/1245 mm
Tengelytáv: 2330 mm
Fordulókör: 10 m
Saját tömeg/teherbírás: 1075/300 kg
Csomagtér: 150 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,9 s
Maximális sebesség: 194 km/h
Város/országút/vegyes: 9,8/5,6/7,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,47 l/100 km
CO2-kibocsátás: 167 g/km
A modell alapára: 5 922 900 Ft (Emotion)
A tesztelt verzió ára: 7 106 800 Ft (Takumi)

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!