Jól palástolja valós méreteit, a fekete igazi rejtő szín: csak az veszi észre, aki vele egy irányban halad. Kár, mert van mit nézni, pont a megfelelő helyen és mértékben domborodnak a lemezek, mindenfelé utalásokat látunk az első generációra – leginkább jelvények formájában. Én a magam 190 centis magasságával azzal is szembesültem, hogy a vízszintes motorháztetőn tükröződik az autó előtti világ, így rögtön duplán élveztem a száguldó tájat, ami csak napfelkelte vagy naplemente idején zavaró, de hát erre való a napszemüveg… Az elöl lévő hatalmas bőrfoteleknél a mechanikus támladöntésből kihagyták a memóriafunkciót, ha valaki hátra száll be, állíthatjuk újra a dőlésszöget.

Kaotikus a középkonzol kapcsolóinak elrendezése. Fotó: Hilbert Péter Kaotikus a középkonzol kapcsolóinak elrendezése. Fotó: Hilbert Péter

Először is mindenki rácsodálkozik a műszerfalra: aki ismeri az eredeti Mustangot, nagy vonalakban felismeri a formát (ha más nem, az utas előtti Since 1964 felirat árulkodik), és még a németautófanatikus is megdicséri az amerikai belsőt. Igaz, amolyan bántó udvariassággal: olyan sok a retrós betét a műszerfalon, hogy fel se tűnik, hogy megspórolták a puha műanyagokat… A középkonzol egyszerű és bonyolult, egyfelől itt az érintőképernyős fejegység, aminek egyértelmű és gyors a használata még úgy is, hogy magyar nyelven nincs hangvezérlés, másfelől itt a klímapanel, amelynek nemcsak a megjelenése bonyolult, de a viselkedése is. A levegő irányítása annyit jelent, hogy külön csak a szélvédőre fújást lehet kapcsolni, a testre irányuló légáramot a szellőzőnyílások elzárásával lehet leállítani, a lábtér állandóan szellőzik, ha megy a légkondi, a belső keringtetés pedig időről időre be- és kikapcsolja magát menet közben.

Kényelmes fotel elöl, passzentos kagyló hátul – itt nem a hely, hanem az árnyékolás hiánya lehet zavaró. A bejutás se könnyű Kényelmes fotel elöl, passzentos kagyló hátul – itt nem a hely, hanem az árnyékolás hiánya lehet zavaró. A bejutás se könnyű

Az 5,0 literes Coyote V8-as csak lökettérfogatában és hengerszámában idézi a régi időket. A korábbi 4,6 literes változathoz képest az alumínium blokköntvényt hálós merevítőkkel erősítették meg, a 11.0:1 sűrítési arány ellenére 87-es oktánszámú benzinnel is megbízhatóan üzemel, hengerenként négy szelep és hengersoronként két felülfekvő vezérműtengely irányítja a gázcserét, természetesen a szívó- és a kipufogóoldal is változó vezérlésű. Az eredmény papíron 421 lóerő
és 530 Nm, a gyakorlatban meg olyan hang, amitől libabőrös lesz az ember. A remek bugyborékoló hang kihúzatva igazi vérpezsdítő üvöltésbe csap át, a leszabályozási fordulatszám 7000; pillanatok alatt beleszaladunk ebbe. Ilyenkor a műszeregység világítása pirosra vált, de nekünk most ezzel nem kell törődni – 6 fokozatú automata kapcsol ilyenkor. A kormányon vannak váltóvezérlő fülek, de a motorféken kívül nem nagyon érzi szükségét az ember annak, hogy bele kellene szólni a dolgokba, profin és gyorsan dolgozik a szerkezet.

Két személy pakkjainak bőséges a csomagtér Két személy pakkjainak bőséges a csomagtér

De nem csak a hang, a Mustang egész viselkedése is magával ragadó. Nem kell padlógáz ahhoz, hogy síró hátsó kerekekkel lőjünk ki a lámpától, és az igazsághoz tartozik, hogy a téli abroncsokkal felszerelt tesztautót is nagyon jól kordában tartotta az elektronika. Aki nagyon akarja, a menüből kiválaszthatja a gumifüstölés módot is, de felesleges ilyennel kínozni, élvezzük menet közben a tudását. A felfüggesztés hangolása határozott, a Brembo fékek nem fáradnak, a kissé nagy átmérőjű kormány pedig kellően közvetlen ahhoz, hogy kanyarvadászatra induljunk. Ha bátornak és elég képzettnek gondoljuk magunkat, és a kanyar vége előtt odalépünk a gázra, jól kontrollálható driftelésnek örülhetünk.

Bivalyerős és hangos, azaz imádnivaló Bivalyerős és hangos, azaz imádnivaló

S akkor itt van a legjobb dolog, a vételár. A 13,6 millió forint egy ilyen teljesítményű autóért potom összeg, igazából csak egy ellenfele van, a Camaro, amelynél az új generáció európai érkezésére várunk. Hasonló teljesítményű autót német, brit vagy távol-keleti forrásból nagyjából duplaennyi pénzért kapunk, miközben azoknál közel sem ilyen felemelő a hangélmény.

Terebélyes méretek, de sportos mozgás jellemzik a legújabb Mustangot Terebélyes méretek, de sportos mozgás jellemzik a legújabb Mustangot

Tetszett
• teljesítményleadás
• motorhang
• vezethetőség
• megjelenés

Nem tetszett
• ülésállítás
• légkondi működése

Összegzés
Hatalmas V8-assal felszerelt amerikai sportkocsi a Ford Mustang, amely meglepően jól vezethető és könnyen táncba vihető. Nem hibátlan, de könnyen megtanul az ember együtt élni ezekkel az apróságokkal; elég egy gázadás, és mindent megbocsátunk.

Ford Mustang 5.0 V8 AUT.
Összlökettérfogat: 4951 cm3
Hengerek/szelepek: V8/32
Max. teljesítmény: 310 kW (421 LE) 6500/perc
Max. forgatónyomaték: 530 Nm 4250/perc

Hossz./szél./mag.: 4784/1916/1381 mm
Tengelytáv: 2720 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1582/1655 mm
Fordulókör: 12,2 m
Saját tömeg: 1659 kg
Csomagtér: 408 l
Üzemanyagtank: 61 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 s
Max. sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 18,5/8,2/12,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 12,8 l/100km
CO2-kibocsátás: 281 g/km
A modell alapára: 11 909 000 Ft (2.3 EcoBoost)
A tesztelt verzió ára: 14 309 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!