Fotó: Stefler Balázs és Suzuki

Klasszikus értelemben vett izomautó receptet követ a Suzuki Swift Sport, hiszen a más modellekben használt nagyszériás technikát építik a kisebb méretű karosszériába, ezáltal nincs olyan alkatrész a fedélzeten, ami nagyon különleges és ezáltal drágán cserélhető vagy javítható lenne. Az általános drágulás alól ez az autó sem kivétel: 2 év alatt mintegy 2,5 milliót emelkedett az alapára. Szerény vigasz, hogy időközben több vetélytárstól el kellett búcsúznunk…

1. VAD KÜLSŐ
A lökhárítók átalakításával teljesen új karaktert kapott a japánok kisautója, a hatalmas első légbeömlőknek éles a pereme, míg hátul a vaskos kipufogó-végződések teszik egyértelművé a helyzetet. Sajnos csak látványra, hangélmény tekintetében kifejezetten visszafogott a Swift Sport.

2. SZELÍD BELSŐ
Persze a piros-fekete belső hangulat vérpezsdítő hatású, de a látványtól eltekintve meglepően visszafogott az átalakulás. Jó fogású karimát kapott a kormánykerék, és megnövelték az első ülések oldaltartásáért felelős szélső párnák méretét. Jól tartják a testet, de még nem akadályozzák a ki- és beszállást, remek kompromisszum egy ilyen, minden téren használható sportmodellhez.

3. IDEÁLIS VÁLASZTÁS
Amíg a konkurenciánál elszálltak a lóerők, a japánok felpaprikázott kisautója üdítő kivételként megmaradt a 130 paripa környékén – korábban 140 lóerőt tudott, a lágy-hibrid rásegítés óta azonban kicsit visszavett az 1,4 literes turbómotor. Ez a teljesítmény bőven elég ahhoz, hogy élvezetesen autózhassunk a közút és a KRESZ adta keretek között is, de a dugóban araszolást sem éljük meg szenvedésként a finom működésnek köszönhetően.

4. ÉSZSZERŰ
A 6,0 liter/100 km alatti tesztfogyasztásba az is belefér, hogy az ember néhanapján egy kicsit megcibálja a Swift sport bajuszát egy-egy kanyargósabb útszakaszon. A 48 voltos lágy-hibrid rásegítés folyományaként érdemi motorfékhatást is kapunk, ami kellemes mellékhatása a környezetvédelemnek.

5. KANYARVADÁSZ
Épp csak eléri az 1 tonnát a saját tömeg, így a menetdinamika mellett a kanyarsebesség is átlag feletti azáltal, hogy egyszerűen nem akar lecsúszni az ívről az autó. Először nem hiszi el az ember, milyen gyorsan vette be a kanyart, aztán visszamegy, és még rátesz egy lapáttal. Jól érezhető a határ, először az autó hátulja jelzi a tudás-tapadás végét. Mindezt egész hétköznapi, mindössze 195 mm széles abroncsokkal teszi, igaz, azokat 17 colos átmérőjű felnikre szerelik, tehát az oldalfal alacsony. Utóbbit észben kell tartani, jól kezeli ugyan az úthibákat a felfüggesztés, de a rugóút rövid, így hamar előfordul, hogy úthibán áthajtva felüt a futómű.

TETSZETT
• vezetési élmény
• kanyarsebesség
• megjelenés

NEM TETSZETT
• túlbuzgó ráfutásgátló
• rövid rugóutak

ÖSSZEGZÉS
Nem hegyezték ki feleslegesen a technikát, így a Swift Sport a hétköznapok során is használható, egyben a hétvégéken élvezetesen terelgethető kisautó maradt, nem kell rögtön pályanapra befizetni azért, hogy ki tudjuk használni a tudását.

SUZUKI SWIFT SPORT
Összlökettérfogat: 1373 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 95 kW (129 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 235 Nm 2000-3000/perc
Hossz./szél./mag.: 3890/1735/1495 mm
Tengelytáv: 2450 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1510/1515 mm
Fordulókör: 10,2 m
Saját tömeg: 1020 kg
Csomagtér: 265 l
Üzemanyagtank: 37 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,1 s
Max. sebesség: 210 km/h
Város/országút/vegyes: 6,2/4,9/5,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 125 g/km
A modell alapára: 6 130 000 Ft (Swift 1.2 Hybrid, 90 LE)
A tesztelt verzió ára: 9 950 000 Ft