A franciák mindig is arról voltak ismertek, hogy van érzékük az élet dolgaihoz, és a Peugeot autói ékesszólóan bizonyítják ezt. Itt van például a Tepee – ugyanolyan tágas, mint az Expert furgon, berendezése kielégít minden normális igényt (sőt annál magasabbat is), ára viszont csak kétharmada az amúgy kisebb használati értékű 807-esének. Három üléssorban akár kilenc főt is fedélzetére vehet, így megfelel sportklubnak, szállodának és transzfercégnek, öt ülés mögött pedig akkora poggyászteret kínál, hogy a járókától a kempingfelszerelésig mindent bepakolhat a nyaralni induló család. Kétféle tengelytávval és kétféle kivitelben (kilencszemélyes Sphere és ötszemélyes Symbole) áll rendelkezésre, háromféle dízelmotorja mellett választható egy benzines is, amelyet nem tüntettünk fel a táblázatban (2.0, 140 LE, 9,9 l/100 km).

Felülnézet

Vezetését megkönnyíti, hogy magasból és hatalmas ablakokból nézzük a világot, csak a messze előrenyúló, alul vaskos A-oszlopok zavarók kissé. A műszerfali joystick-váltó remekül kézre áll, a kormány és a fék príma, ám a vezetőülés bal oldalára rakott kéziféket továbbra is kifogásolom, mert szükség esetén nem érné el az utas. A Tepee fürgén megy, kanyargós úton ugyanolyan élvezetesen vezethető, mint egy személyautó – hát persze, hiszen az is! Pininfarina által tervezett berendezése igényes

és gusztusos, mindössze azt nem értem, miért erőltetik a fehér számlapos műszert, amely bizonyos fényviszonyok között nagyon rosszul leolvasható. A kipróbált jármű légrugózású (opció) volt, aminek köszönhetően egyrészt nagyon jól elsimítja az úthibákat, másrészt 1894 milliméterre csökkenthető a jármű magassága, hogy be lehessen hajtani garázsba, parkolóházba.

Ha összevetjük a kapható nagyterűek ár-érték arányát, jó esélyt jósolhatunk a Peugeot Expert Tepee-nek, mert sok modellnél lényegesen kedvezőbb az ára, praktikuma viszont az elsők közé helyezi.  Csak az csúnya egy picit, hogy feláras a bal oldali tolóajtó, amelynek hiányában egy jobbos oldalütközés csapdává változtatja az autót – ha már szűkkeblű volt a gyár, tessék rászánni azt a 124 800 forintot!