Lelövöm a poént: ügyes, praktikus és szép kis járművet ismertünk meg benne, amelyet megjelenése, de egy kicsit az ára is kiemel a kisautók kategóriájának szürke tömegéből.

Lehetséges, hogy a Peugeot reklámszövegírói nem látták még ezt az autót? Azt állítják, hogy „lenyűgözően harcias”. El ne higgyék! Valójában inkább az aranyos, a barátságos, az életvidám jelzők illenek rá. Megijeszteni aligha tudna bárkit is, felderíteni annál inkább. A dugóban mellettem araszoló nagy furgon sofőrje harsány dudálással hívja fel magára a figyelmet, hogy vigyorogva jelezhesse: nagyon tetszik! Ha pedig kiállítjuk egy gólyahírtől sárgálló tavaszi rét mellé, egyből megmutatkozik, hogy ide, a természet lágy ölére való ez a kis kocsi. Különösen, ha „Lacerta” sárga, mint a tesztünkben szereplő példány– amely amúgy kissé zöldes beütésű…

Az Outdoor kivitel harci díszeit nem kell túl komolyan venni, lényegében mindegy, hogy milyen színű a kilincs és a tetősín, de a műanyag sárvédőperemek és oldalvédők éppoly praktikusak, mint a kissé (elöl 16, hátul 21 mm) megemelt hasmagasság, illetve az alsó védőlemez. Nem baj, ha csak földút vezet a telekhez, s nyugodtan elmehetünk kirándulni!

Kell a fedélzetfoglalási koreográfia

Az első lépés természetesen a bepakolás. Nem mindegy, hányan kerekednénk fel. Öten lehetőleg ne, ha négyen, akkor mérsékeljük magunkat a hátizsákok, a hűtődoboz és a piknikholmik összeszedésekor, mert hát alaphelyzetben nem valami nagy a csomagtartó – viszont plafonig pakolhatjuk, mert nagyon erős védőhálót (30 000 Ft) lehet beakasztani a hátsó, illetve akár az első üléstámla mögé. Meg a második üléssor sem kínál valami túlzott mozgásszabadságot, inkább gyerekeknek és filigránabb hölgyeknek való, mintsem mackós embereknek. Menjünk inkább kettesben, s akkor meglepődhetünk, mi minden fér be!

Vannak autók, amelyeket csak a márkaembléma alapján lehet megkülönböztetni, olyan egyformák. Ez nem tartozik közéjük, bekötött szemmel felkiáltanék: Peugeot! Mindjárt egy kis csipkelődéssel kezdve ott vannak a francia márka apró megrögzöttségei: a világosban és sötétben jól, szürkületben szinte egyáltalán nem leolvasható fehér számlapos műszer, a relés fényváltó-kapcsoló, a kicsit lötyögős váltókar, valamint a kuplungpedál, amelynek visszahúzó rugója úgy van elhelyezve, hogy a pedál kinyomásakor bután hátranyomja a cipőorrot. Mindegyikkel lehet élni, én már úgy megszoktam őket, hogy szinte hiányoznának.

Ugyanígy jellemző az oroszlánosokra a gusztusos és ízléses berendezés, a rendes kidolgozás, az anyagok és felületek kellemes látványa, tapintása. Valahogy sokkal barátságosabb, mint egy német, s hangulatosabb, mint egy japán autó. Ha felderültünk a küllemétől, odabent is megmarad jó kedvünk. Elöl igazán elegendő a hely, s az állítható magasságú ülés, illetve a szintén állítható magasságú és távolságú volán mindenkinek megfelelő pozíciót tesz lehetővé.

Eleven élettárs az 1,6-os dízel

Tipikus Peugeot a hajtómű is. A HDi dízel a világ egyik legjobbja, halk és kulturált, ráadásul 110 lóerejének egyáltalán nincs nehéz dolga az Outdoor súlyával. Nagyon jól megy, mintha erre a kocsira találták volna ki a márka szlogenjét: vezetni mindig élvezet! Bírja az alacsony fordulatszámot, készségesen pörög fel, emelkedőn úgy húz, mint a sílift, nagyon derék kis jószág! Mivel pedig takarékosan beosztja a gázolajat, eléggé hosszú utat tehetünk meg az 50 literes tank tartalmával.

Rendben vannak az egyéb tulajdonságok is. Talán a fék lehetne valamivel erősebb, de a rugózás nagyon jó komfortot ad a biztos útfogás és a kényelem között, a sebességfüggő szervokormány kellően direkt, könnyű járású és értékelhető visszajelzéseket tolmácsol. Ferdén hátrafelé nem a legjobb a kilátás (azaz szinte semmilyen), de beparkolni mégsem nehéz vele, lévén kicsi az autó.

A felszerelés nemigen hagy kívánnivalót, van benne még a kesztyűtartóban elhelyezett MP3-csatlakozós, volánszatellitről vezérelhető CD-rádió is. A biztonságért azonban külön fizetni kell: 170 ezret az ESP-ért, 60 ezret a függönylégzsákért és 80 ezret a riasztóért, illetve szuperreteszért. Így közel ötmillió lesz a végeredmény. Megéri? Attól függ, ki hogyan forintosítja a nem számszerűsíthető tényezőket, a kocsi kirándulós jellegét, átütő kedvességét, üdítő lényét. Bizonyára sokan lesznek, akiknek igen!