Az OPC-nél aztán nem kertelnek, elég egy röpke pillantás és kétség sem férhet hozzá, hogy ez itt a valaha volt legerősebb és leggyorsabb Astra: már a háromajtós GTC alapformája is ütős, de a márka gyári tuningcége (Opel Performance Center) pokolian dögös sportkompaktot faragott belőle!

Még az olyan kamu stíluselemekkel sem tűnik túlspilázottnak, mint az agresszív kialakítású orrkötény funkció nélküli oldalsó beömlői. Sőt! A diffúzorba integrált kidörgőkkel a hátsó lökhárító is durván hatásos, amit 100 ezer forintos opcióként az eredetinél vagányabb kétszintes tetőspoiler és masszív küszöbtoldatok fokoznak tovább. Veszettül látványosak az ugyancsak feláras (90 000 Ft) 20 colos alufelnik is, a rajtuk feszülő 245/35-ös abroncsokkal és a mögülük elővillanó Brembo féknyergekkel és perforált tárcsákkal. A tesztautót ráadásul LED-es nappali menetfénnyel megspékelt, adaptív xenon fényszórókkal (267 000 Ft) és LED-es hátsó lámpákkal (81 000 Ft) is felvértezték.

Felfelé pazar, oldalra csapnivaló a kilátás – az árnyékoló sínen csúsztatható Felfelé pazar, oldalra csapnivaló a kilátás – az árnyékoló sínen csúsztatható

Az utastér ötszemélyes ugyan, de hátra nem egy leányálom bemászni, a passzentos helykínálat és a lőrésszerű ablakok miatt pedig az utasoknak bezártságérzete lehet. Persze az Astra OPC amúgy is a vezetőülésből igazán vérpezsdítő: a Recaro kagylóülésekre (fűthetők, az ülőlapon és a háttámlán is szabályozható oldaltámasszal) elég ránézni, hogy az egekbe szökjön az ember pulzusa. Ezenkívül 360 mm átmérőjű, alul lapos multifunkciós sportkormány, masszív váltógomb, alumínium pedálsor és karbonutánzatú dekorelemek emelik a hangulatot, nem is beszélve az első utasok mögé nyúló panoráma-szélvédőről, ami ragyogó kilátást nyújt. Legalábbis felfelé, merthogy a vaskos és meredeken döntött A-oszlop nagyon sokat kitakar. Jómagam épp a kanyar csúcspontját nem láttam rendesen, ami egy ilyen telivér gépnél szerpentinen és versenypályán sem lenne hátrány.

Az OPC-gomb kihozza belőle a vadállatot

Merthogy a prémiummárkáktól eltekintve az Astra OPC pillanatnyilag a legizmosabb sportkompakt: 280 lóerőt és 400 Nm nyomatékot zúdít az első kerekekre! A 2,0 literes turbómotor pontosan reagál a gázpedál parancsaira, energikusan pörög fel és határozottan ejti a fordulatot. Karaktere is jól eltalált, szinte alapjárattól kezdve remekül terhelhető és erőteljesen húz, majd 2000-es fordulatnál kegyetlenül odacsap és vadul meglódítja az Astrát. Sajnos a hatfokozatú sebességváltó karja hosszú utakon és kissé akadósan jár, de határozott kezeléssel viszonylag gyorsan lehet kapcsolgatni. Így aztán a tekintélyes önsúly (1550 kg!) és a hosszú váltóáttételezés (a kettes vége 110 km/óra) dacára az OPC 6,0 másodperc alatt rongyol százra, s autópályán akár 180-as tempóról is nagyot lép. Pörgetve a négyhengeres egyre jobban kiereszti fémesen karcos hangját, és a turbó is süvít becsülettel, ami tovább fokozza a gyorsulási élményt.

Szigorúan tartanak, de kényelmesek a Recaro kagylóülések. Hátul szűk a fejtér és bezártságérzésünk lehet Szigorúan tartanak, de kényelmesek a Recaro kagylóülések. Hátul szűk a fejtér és bezártságérzésünk lehet

Hogy ereje az útra is jusson, az Astra GTC 1.6 Turbóhoz képest 10 mm-rel leültették az OPC-t, a MacPherson első és az egyszerű csatolt lengőkaros hátsó futóművet alaposan felkeményítették, 30%-kal feszesebb rugókat használtak, és széria a FlexRide adaptív lengéscsillapítás. Mi több, elöl korlátozott zárású sperrdiffit és HiPerStrut függőcsapszeges felfüggesztést is bevetettek. Ennek ellenére bőven van hajtási befolyás a kormányon, úgyhogy kanyargós úton bizony küzdeni kell a kocsival. Kormányzása viszont direkt, s a menetdinamika-szabályzóval (Normál, Sport, OPC-mód) csökkenthető a rásegítés mértéke – elegendő mennyiségű és egyre tisztább visszajelzéseket kapunk. Ezzel együtt a gázreakció agresszívabb, a csillapítás pedig keményebb lesz: fürgén veti rá magát az ívekre, minimális karosszériadőléssel és stabilan fordul az Opel. A négydugattyús nyergek keményen harapnak a 355 mm-es tárcsákra, de a fékerő érzéssel adagolható, a menetstabilizáló rendszernek pedig van egy engedékenyebb ESP Sport üzemmódja, vagy teljesen ki is kapcsolható.

Nem kérkedik, de egyértelműen jelzi képességeit az OPC. A 20 colos felnik és a peres gumik ellenére rugózni is tud Nem kérkedik, de egyértelműen jelzi képességeit az OPC. A 20 colos felnik és a peres gumik ellenére rugózni is tud

A téli útviszonyok miatt sajnos nem kaptunk teljes képet a képességeiről, de annyi biztos, hogy a Normál menetprogramban vállalható a rugózása, Eco-üzemmódban és a start-stop rendszerrel pedig a fogyasztása sem egy rémálom. Szóval a hétköznapi használhatóságnak legfeljebb a háromajtós kasztni szab határt.

TETSZETT
– vérpezsdítő látvány
– nyers erő, motorhang
– vezetési élmény
– ár-érték arány

NEM TETSZETT
– körkilátás
– darabos váltó

ÖSSZEGZÉS
Nemcsak a megjelenése és a teljesítménye, hanem az Astra OPC ár-érték aránya is versenyképes. A sportkompaktok mezőnyének leglátványosabb és jelenlegi legerősebb darabja 8,1 millió forintba kerül.

Opel Astra OPC
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 206 kW (280 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 2500-4500/perc

Hossz./szél./mag.: 4466/1840/1482 mm
Tengelytáv: 2695 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1584/1588 mm
Fordulókör: 10,9 m
Saját tömeg/teherbírás: 1550/495 kg
Csomagtér: 380/1165 l
Üzemanyagtank: 56 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,0 s
Maximális sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 10,8/6,5/8,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 189 g/km
A modell alapára: 5 580 000 Ft (GTC 1.4 Turbo)
A tesztelt modell ára: 8 100 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!