Képzeljék, én azon kevesek közé tartozom hazánkban, akiknek már volt Elantrájuk! No, azt mondanom sem kell, hogy a vásárlásnál a forma volt az utolsó, ami számított, a tágas fülke, a megbízható üzem és az akkor hároméves modell 50% feletti értékvesztése nyomott sokat a latban. Utóbbit mára a Hyundai kinőtte, hála a márka jó hírnevének, az egyedülálló, ötéves garanciavállalásnak és a tetszetős, minőségi kialakításnak. Némi privát szösszenet után jogosan merül fel a kérdés, vajon miben hasonlít egymásra a mostani és a leváltott modell?
![Mozgalmas és tetszetős a középkonzol, a kvarcóra nem hiányozhat](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2011/10/164538_hyundai3380.jpg?x88250)
Semmiben, pardon, valamiben mégis, ez pedig a típusnév. Az új Elantra egészen egyszerűen szép! Odajöttek érdeklődni a benzinkúton, az autócserén morfondírozó egyik ismerősöm is komolyan vizslatta, a piros lámpáknál pedig többször is elkaptam a kíváncsi tekinteteket. Nem véletlen, hiszen az Elantra a márka új európai zászlóshajójának, az i40-esnek a designmutációja.
Az Elantra tetszési indexe beülve sem csökken. Nyerő a világos/sötét színű belső, az anyagok a fontosabb helyeken puhák, az illesztési hézagok egyenletesek, s szerencsére a sötét grafitszürke és fényes fekete kiegészítő panelek még a jó ízlés határán belül maradnak.
![A lábtér bőséges, de a fejnek már nem sok hely jutott](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2011/10/164539_hyundai7380.jpg?x88250)
Az első ülések kényelmesek, az állítható deréktámasz és a szabályozható könyöklő is jó szolgálatot tesz. Hab a tortán, hogy a Style szintnél a hátsó szélső helyekhez is dukál ülésfűtés – ilyet az ellenfelek nemigen adnak. A hifi gyakorlatilag az összes használt fájlformátummal megbirkózik, a csatlakozási lehetőségek tárháza is teljes. Okos ötlet, hogy egy-egy mobilméretű rekeszt alakítottak ki a középkonzol oldalában, a sofőr jobb térde mellett és a kesztyűtartó alatt is – utóbbihoz még külön 12 voltos aljzat is tartozik. A napellenzőben kártyatartó, tükör és kihúzható, oldalsó árnyékoló panel is található.
Tágas utaskabin, szűkös fejtér, 420 l-es hátsó
A tengelytávolság óriási, 2700 mm-es – a VW Jettáé például csak 2651 –, így nem csoda, hogy hátul fejedelmi méretű a lábtér. A közel sík padló könnyebbé teszi a középen történő utazást, de a komfort még így sem tökéletes. A fő gondot az erősen ereszkedő tető jelenti, mely jócskán megkurtítja a fejteret, a másik pedig, hogy hátra nem jutott szellőzőrostély, emiatt gyenge a levegőcsere. Meglepő, hogy a napfénytető (300 000 Ft) az első fejtérből milyen sokat rabol el, teljesen leengedett üléssel, egyenes háttal egy 180 cm magas sofőr feje már hozzáérhet a kárpithoz. A raktér sem eget verő, mondjuk a 420 literes érték azért még elfogadható. A fedél csak távirányítóval vagy a vezetőülésnél elhelyezett karral nyitható, az ülésdöntés pedig kizárólag a csomagtérből hajtható végre. Utóbbi sajnos kétlépcsős, meghúzzuk a kart, ami a reteszelést oldja, majd előre kell sétálni a kabinhoz, a támlák csak onnan hajthatók le.
Meglepően jó az 1.6i és az automata duója
A relatíve kicsi szívó benzines és az automata kettőse az esetek többségében lomha és szomjas kombináció. Nos, a 132 lóerős aggregát erejével nincs is gond, egyedül a rugalmassága bizonyul kissé haloványnak. A hatfokozatú automata ügyesen dolgozik, de előzés előtt érdemes a kart manuális síkba áthúzni, s kézzel visszakapcsolni. A váltások nagyon finoman és kellő gyorsasággal mennek végbe, a nyugodt ritmusú haladás szinte megtorpanás nélküli. A megtett kilométerek zömét három fővel, végig bekapcsolt klímaberendezéssel abszolváltam, ennek tükrében a 7,1 l/100 km-es átlagfogyasztás példás. Fájó pont viszont az apró üzemanyagtartály (48,5 l) és a sportos formához képest sótlan vezetési élmény. A kormányzásban enyhe, de állandóan jelen lévő szintetikusság érezhető, a felfüggesztések pedig nem szeretik a tempós kanyarokat. A Hyundai már viszonylag korán elkezdi tolni a fenekét a külső ív felé, az ESP pedig meglehetősen „aluszékony” fajta.
![Stílus és elegancia jellemzi az Elantra hátsóját](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2011/10/164537_hyundai2380.jpg?x88250)
TETSZETT
stílusos megjelenés
ízléses kabin
csendes motor
automatikus váltó
NEM TETSZETT
egyféle karosszéria és motor
szűkös fejtér
oldaldőlés kanyarban
bővíthetőség
ÖSSZEGZÉS
Igen szép az új Elantra, a kupés oldalvonal miatt azonban a fejtér elöl-hátul soványka. Takarékos az 1.6i és az automata kombinációja.
Hyundai Elantra 1.6i A/T
Összlökettérfogat: 1591 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 97 kW (132 LE) 6300/min
Max. forgatónyomaték: 158 Nm 4850/min
Hossz./szél./mag.: 4530/1775/1445 mm
Tengelytáv: 2700 mm
Fordulókör: 10,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1192/608 kg
Csomagtér: 420/485 l
Üzemanyagtank: 48,5 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,6 s
Maximális sebesség: 195 km/h
Város/országút/vegyes: 9,0/5,3/6,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 162 g/km
A modell alapára: 4 540 000 Ft (1.6i)
A tesztelt verzió ára: 4 890 000 Ft (1.6i A/T)
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!