2,0 literes boxer dízel, 147 lóerővel és 350 Nm-es nyomatékkal. A tetszetős műszaki paraméterek azonban vajmi keveset érnének, ha az árérzékeny magyar piacon tetemes felár társulna hozzájuk. A japán márka rajongói megnyugodhatnak, azonos (Active) felszereltség esetén mindössze 200 ezer forint a a 2.0D többletköltsége – az alapot jelentő 150 lóerős benzineshez képest. Az elenyésző felár könnyedén „kiautózható”, hiszen míg a benzines átlagosan 8,4 litert gurít le a torkán 100 kilométerenként, addig a boxerdízel beéri 6,3-mal is! Vélhetően a marketingcsapat nyomására szuszakoltak be 4 literrel nagyobb üzemanyagtartályt a gázolajos változatok alá, így a jól csengő 1000 km/tankolás szlogennel is hirdethetik majd a Forester 2.0D-t.

Pörgős dízel remek sebességváltóval

Csak indítás után figyelhető meg a jellegzetes dízeles kerregés, de ahogy a motor eléri az üzemi hőfokot, már el is tűnik minden tolakodó hanghatás, ami a gázolajos jelenlétére utalna. A hatfokozatú váltó kiváló darab, precíz, de nem vajpuha szerkezet, határozott kezet igényel minden egyes váltás. A motor igényli a pörgetést, de ez valahogy nem hat idegennek a Forester esetében. 50 km/órónál például ajánlott harmadik fokozatban autózni, ha negyediket kapcsolunk, leesik a fordulatszám az alapjárathoz közeli tartományba – csak 3000 környékén érdemes feljebb váltani. A hatodik fokozat használatával hatékonyan mérséklődik a fogyasztás és a zajszint is.

A futómű a szimmetrikus AWD összkerékhajtással karöltve etalonnak számít a maga kategóriájában. Az autó csak eszement sebességnél hozható ki a sodrából, de hála az ESP-nek, még kritikus helyzetben is remekül kordában tartható a több mint 1,5 tonnás Subaru.

Az első és a hátsó térkínálatot nem érheti kritika, négy személynek ideális az utastér. A sofőr kellően magasan trónol, a műszerfal kialakítása egyszerű, jól áttekinthető, a vezető kilátását nem zavarják az A-oszlopok. A csomagtér 450 literje átlagos értéknek számít, kár, hogy a poggyászokat magasra kell emelni.