Alapvetően nem a néhány tíz­ezres nagyságrendben fogyó sportos modellektől függ egy modellcsalád sikere, az autógyárak mégis mindent bedobnak, ha kompakt csúcsmodelljeik fejlesztéséről van szó. A Mégane Renault Sport öt év elteltével érett meg a leváltásra, és az új Mégane család megjelenésével teljesen új alapokra is épült.

Az alumínium pedálokat megtartották, a hatfokozatú sebességváltó viszont új Az alumínium pedálokat megtartották, a hatfokozatú sebességváltó viszont új

Vitamindózis a jól bevált turbómotornak
A Renault továbbra is maradt a turbófeltöltéses, 2,0 literes, 16 szelepes benzinmotornál, de alaposan átdolgozta azt. A motorblokkot ugyan változatlanul hagyta (1998 cm3), azonban a motor 25%-ban megváltozott: új ikercsatornás turbófeltöltőt, folyamatosan változó szívószelep-vezérlést és új töltőlevegő-hűtőt kapott, valamint megerősített dugattyúk és hajtókarok kerültek bele a megnövekedett teljesítmény miatt. A teljesítménykúra végeredménye 250 lóerő (+25 LE) és 340 Nm forgatónyomaték (+40 Nm), amelynek 80%-a már 1900-as fordulatszámtól rendelkezésre áll. Ezek eredményeként a Mégane RS 6,1 másodperc alatt gyorsul százra, 25,7 szekundum alatt teljesíti az állórajtos 1000 métert és 250 km/óra a végsebessége. Mindezt az elődhöz képest csökkentett, 8,4 literes kombinált átlagfogyasztás és az Euro 5-ös emissziós normák teljesítése mellett.

Feltűnő részlet a sárga fordulatszámmérő-hátlap, a 280-ig kalibrált sebességmérő apró optikai tuning Feltűnő részlet a sárga fordulatszámmérő-hátlap, a 280-ig kalibrált sebességmérő apró optikai tuning

Az elsőkerékhajtás és a 200 lóerő feletti motorteljesítmény általában nem jár kéz a kézben, de ez itt nem gond, hiszen az előző generációnál már bevált speciális első felfüggesztést az utódon tovább finomították. A rugóstagtól független függőcsapszeg-tengelyvonalú első futómű legtöbb alkatrésze már alumíniumból készül a rugózatlan tömegek csökkentésének érdekében, és a segédalváz-keret keresztirányú merevsége is háromszorosa az előző modellének. A megoldás előnye, hogy az első kerekek geometriája jóval kevesebbet változik a dinamikus erőhatásokra, és a kormányzáson is csökken a hajtási befolyás. Az elaszto-kinematikus hátsó futómű továbbra is csatolt lengőkaros, azonban „u” helyett zártprofilú szelvényből készül, így könnyebb is a korábbinál.
Az új Mégane RS többek között e módosításoknak köszönhetően alig hízott elődjéhez képest (+32 kg), és a versenytársak legtöbbjénél jóval könnyebb. A fékrendszer továbbra is a Brembótól érkezik, négydugattyús első féknyergekkel, 340 mm-es hűtött tárcsákkal, ugyanez hátul 290 mm. Abroncsméretben lassan tényleg csak a csillagos ég a határ, mert a szériában kínált 18 colos kerekek mellett (Sport: 225/40 R18, Cup: 235/40 R18) 19 colos, 235/35-ös méretű hengerek is kérhetők hozzá gyárilag.

A Cup verzió az ínyenceket várja
Az új modell mindjárt kétféle verzióban is bemutatkozott, ugyanis a Sport (idehaza Luxe) elnevezésű alapváltozat mellett egy extrém sportos Cup verzió is rendelhető.
Az egyforma motor és a számos közös alapfelszerelés mellett (kétzónás automata klíma, 6 légzsák, bi-xenon fényszóró, tolatóradar, stb.) a Luxe inkább a kényelemre orientált, hiszen ez a változat fűthető bőr sportüléseket, Carminat TomTom navigációt és elektromos állítású vezetőülést tartalmaz. A Cup ízig-vérig pályaautós beütésekkel rendelkezik, hiszen nemcsak 15%-kal merevebb futóműhangolást, de Recaro sportüléseket, 35%-ban önzáró differenciálművet és speciális telemetria rendszert is kapott, ami jól jön majd a versenypályán eltöltött pályanapokon.
A kupé karosszéria formáját a hatalmas kerekek eleve még jobban kiemelik, de számos részletmegoldást vetettek be a letaglózó vizuális élményhez. Tovább növelt kerékjárati dobok, hatalmas, Formula–1-es első szárnyat mintázó első légbeömlő, lökhárítóba szerelt LED helyzetjelző lámpák és a hátsó diffúzor közepébe integrált központi kipufogóvég teszi egyedivé az izmos franciát. Az előd legjobb tulajdonságai – útfekvés, motorkarakterisztika, lassulás – megmaradtak, a hiányosságain meg úgy sikerült javítani, hogy ennek semmi nem látta kárát. A kormányzás közvetlen és végre érzékletes, a fékpedál határozott erővel, de jól adagolható, a motor és a kipufogó pedig libabőröztető tónusban szól.
Hogy ez a gömbölyű, vagy a korábbi machósan szögletes forma a szebb, az már ízlés kérdése, ám vezetési élmény tekintetében párját ritkítja. A Mégane Sport hétféle színben, kétféle belső kárpittal lesz kapható, és e hónap végén érkezik hazánkba, a hírek szerint 8,5 millió forintos áron.