Az alapul szolgáló gyönyörű A5-ös kupé vonalai szerencsére nem sokat változtak a vászonkapucnis kivitelnél. A kocsi arcát itt is a „single frame” hűtőrács uralja, a szélvédőkeret fényes alumíniumborítást kapott, hátul pedig színében is elkülönülő diffúzorbetét gondoskodik az egyedi megjelenésről. Az A5-ös kabrió ára nagyjából 1-1,5 millió forinttal lesz borsosabb a kupéénál, becslésünk szerint 11,5 milliós indulóárra lehet számítani. Az importőr sem esett túlzásokba – legalábbis ami a 2009-re tervezett értékesítéseket illeti –, itthon az év végéig 15 darab eladásával kalkulálnak.

Kényelmes, praktikus, telis-teli extrákkal

A 2751 mm-es tengelytáv kellően szellős utasteret eredményez, nemcsak elöl, hanem hátul is viszonylag kényelmesen utazhatnak felnőttek. A csomagtér zárt tetővel 380, nyitottal 320 literes, aki pedig néhanapján méretesebb pakkokat is szállítana, annak lehetősége van a hátsó támlák ledöntésére. Lehajtott második sorral akár 750 literes is lehet a kabrió „bendője”, a raktérnyílás 70 centiméteres, s az első székek támlájáig 1,76 méter hosszú tárgyak is bepakolhatók. A mérnökök gondoltak a szélterelő háló biztonságos elhelyezésére is, azt használaton kívül a raktérborítás alá lehet süllyeszteni. A vászontető álló helyzetben a középkonzolra helyezett gombbal vagy a távirányítóval is nyitható, zárható. Természetesen menet közben is lehetséges a mozgatás, ezt maximum 50 km/óráig lehet megtenni, a nyitás 15, míg a zárás 17 másodpercet vesz igénybe.

Beülve apró figyelmességként egy „nyelv” tolja a vállunkhoz közel a biztonsági övet, egyes változatokban pedig nemcsak ülésfűtés és -hűtés, hanem nyakmelegítő is található. A támla felső részébe integrált rostélyokon keresztül meleg levegő áramlik a nyakra, ennek intenzitása az ülés szélére épített kapcsolóval szabályozható. Kérhető akusztikus tető is, mely a 15 mm-rel vastagabb habbevonat révén megközelíti a fémtetős kupéban mért csekély zajszintet – csukott tetővel még autópályán sem tapasztalható erős zaj, kifejezetten csendes az A5-ös. Minden kabrió rákfenéi az erősen felmelegedő utastér, s az ezzel együtt hevülő bőrkárpitok. Az Audi leleményességét dicséri, hogy egy olyan speciális réteggel látták el a bőrkárpitozást, ami a napfény infravörös sugarait visszaverve akár 20 Celsius-fokkal is mérsékelheti az ülőfelületek hőmérsékletét a hagyományos huzatokhoz képest! 

Takarékos, túrázós és eszement

Az A5 Cabrioletnek három karaktere is van, a takarékos vonalat a júliustól kapható 170 lóerős dízel és a gyengébbik, 180 lovas, 2,0 literes benzines képviseli. A kis gázolajos túlzások nélkül kiváló indítás a dízelhívőknek, nem erőlködik, korrekt vehemenciával ruházza fel az A5-öst, és a piros lámpánál a motort leállító, majd kuplungbenyomásnál újraindító start-stop rendszernek köszönhetően még takarékos is, átlagfogyasztása 5,6 l/100 km. Az igazi túraautós karaktert a 2.7 TDI (190 LE), a 3.0 TDI (240 LE), benzines oldalról pedig a 2.0 TFSI (211 LE) és a 3.2 FSI (265 LE) képviseli. Véleményem szerint a két dízel közül egyértelműen a 3.0 TDI a nyerő, a 2,7-es érzésre nem tűnik számottevően fickósabbnak, mint a 2.0 TDI. A 240 lóerős gázolajos viszont ellentmondást nem tűrően izmos, nyomatéka 500 Nm-es, minden sebességtartományban jól reagál a gázadásra, selymes, gurgulázó hangja pedig fület gyönyörködtető. Ha az erősebb benzineseket firtatjuk, akkor a négyhengeres, 211 lóerős blokk karakterisztikája sokkal kedvezőbb, mint a 3,2-esé. A TFSI már 1500-tól leadja 350 Nm-es nyomatékát, míg a nagyobb, 265 lóerős FSI csak 3000-től biztosítja a 330 Nm-t.

A harmadik és egyben “legállatibb” arcát az A5 sportváltozata, az S5-ös tárja elénk. A kompresszorral felpumpált 3,0 literes, V6-os benzines irgalmatlan vágtába kezd, ha megkergetjük. 333 lóerejével 5,6 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100-ra, erőlködés nélkül futja a 250-et, no és a hangja… Kedvünk szerint lépegethetünk manuálisan is a remek S tronic váltó hét fokozata között, 40-nél például még lazán visszadobhatjuk egyesbe. Egy kövér padlógáz hatására hátralódul a fejünk és velőig hatoló, mély hörgés távozik a zseniálisan kalibrált kipufogórendszerből. Az S5-ösnek azonban nemcsak a hangja, hanem a várható vételára is hátborzongató, utóbbi már a 20 milliós régióban mozog.